امام‌جمعه موقت تهران:

باید درباره سه‌دهه رهبری اعجازآمیز حضرت‌آقا پژوهش انجام شود/امام زمان ما افسانه نیست

کدخبر: ۲۸۶۶۹۹
اقتصادنیوز؛ کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه «بزرگ‌ترین قدرت‌ها در اتاق‌های شیطنت نقشه می‌کشند تا به ملت ایران ضربه بزنند اما مقام معظم رهبری با یک سخنرانی این همه این توطئه‌ها را خنثی می‌کند» گفت: در آستانه رحلت امام خمینی باید پژوهشکده‌هایی در مورد سه دهه رهبری اعجاز آمیز حضرت آقا و مقابله ایشان با فتنه‌ها وتوطئه‌های جهانی پژوهش انجام دهند. صدیقی همچنین با طرح این پرسش که «وقت آن نشده است که به اقتصاد مقاومتی فکر کنیم و تغیر رویه و روش دهیم؟» افزود: امام زمان ما افسانه نیست خلیفه خدا است، نظرش کیمیا است و اثر دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری‌های مهر و ایسنا؛ کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار کرد: سال‌های گذشته آیت‌الله خاتمی که برای چنین روزهایی آماده بودند سخنرانی می‌کردند و امسال قرعه فال به نام من  زدند. روز قدس برای ما روز اسلام است. این عنوان را امام راحل برای روز قدس معین کردند. روز قدس طی چهل سال گذشته روز اعلام برائت امت اسلامی از رژیم صهیونیستی اعلام شده است. روز قدس یک روز نیست، یک جریان و جبهه است.

برجام بدون هیچ تضمینی تصویب شد/ روز قدس یک جریان است

وی ادامه داد: روز قدس را روز بازخوانی پرونده سیاه صهیونیست قرار داده‌اند. مقاومت فلسطین باعث نگرانی صهیونیست، عربستان و آمریکا شده است. امروز عمق آگاهی درباره فلسطین فراتر از منطقه رفته و به یک ظرفیت جامع تبدیل شده است. طرح معامله قرن و هر اقدام دیگری که تأمین کننده بازگشت آوارگان فلسطین و انتخابات آزاد نباشد هرگز قادر نخواهد بود این موضوع بزرگ جهانی را حل کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام خمینی (ره) این قرن را قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران اعلام کردند و این پیش‌بینی محقق خواهد شد. بزرگ‌ترین قدرت‌ها در اتاق‌های شیطنت نقشه می‌کشند تا به ملت ایران ضربه بزنند اما مقام معظم رهبری با یک سخنرانی این همه این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در آستانه رحلت امام خمینی باید پژوهشکده‌هایی در مورد سه دهه رهبری اعجاز آمیز حضرت آقا و مقابله ایشان با فتنه‌ها وتوطئه های جهانی پژوهش انجام دهند.

صدیقی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: در سال ۹۲ زمزمه مذاکره شروع شد و عده‌ای رفت و آمد و مذاکره کردند، علیرغم هشدارهای صریح و شفاف مقام معظم رهبری که به دشمن اعتماد نکنید و از دشمن و تضمین بگیرید و فریب لبخندهای آنها را نخورید، برجام بدون هیچ تضمینی تصویب شد.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه مذاکره لغو همه تحریم‌ها بود گفت: امروز نه تنها شاهد لغو تحریم‌ها نیستیم بلکه تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران وضع شده است، اروپا هم همان راه قبلی را می‌رود و خسارت‌ها را جبران نکرد و فقط به یک تأسف می‌خوریم بسنده کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شعارها و میتینگ‌ها، می‌گفت لغو همه تحریم‌ها؛ خوب کو؟ لغو تحریم شد؟ تحریم‌های بعدی هم اضافه شد. این اروپا است که نه‌تنها با عهدشکنی مقابله نکردند که با فرمان آمریکا معامله نفتی هم با ما نکردند، وقت آن نشده است که به اقتصاد مقاومتی فکر کنیم و تغیر رویه و روش دهیم؟ ما ملت خدا باور هستیم. امام زمان ما افسانه نیست خلیفه خدا است، نظرش کیمیا است و اثر دارد. من مباهات می‌کنم به این مردم چه شب‌های احیایی با شکوهی ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: امسال را حضرت آقا سال رونق تولید اقتصادی معرفی کردند؛ آیا عملی شده و قدمی برداشته شده است؟ قیمت ارز باید در همین راستا تعیین شود. باید در نرخی تأیید شود که تولید به حرکت در آید؛ اما متأسفانه در راستای منافع صاحبان ارز و دلار و سیستم بانکی تعیین می‌شود. تولید در حال جان دادن است کسانی که الان تولید می‌کنند، در حال مجاهدت هستند. دو تن از کارشناسان کاخ سفید آمریکا تصریح کردند قیمت دلار را به جایی رسانیدم که مشکل مدیریت شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: در سال‌های ۷۲ الی ۷۳ با اتخاذ سیاست‌های لیبرالی بحران اقتصادی در کشور واقع گردید و در سال ۷۴ تورم به بیش از ۵۰ در صد و بدهی کشور به ۴۰ میلیارد دلار رسید. دولت وقت با تغیر سیاست‌ها با کاهش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت دلار باعث شد در سال ۷۵ تورم از ۵۰ به ۲۵ در صد کاهش پیدا کند و رونق و رشد ایجاد شود.

وی ابراز عقیده کرد: بی ارزش شدن ارزش پول ملی مایه سرافکندگی است. وزرای مربوطه ریشه‌های گرانی را پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید