کارکنان دولت در انتظار اجرای مصوبه «افزایش حقوق‌ها»/ آموزش و پرورش توجهی ندارد

کدخبر: ۲۸۶۸۶۰
اقتصادنیوز- رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی احکام صادر شده برای دانشجومعلمان نشان می‌دهد که آموزش و پرورش به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور توجهی ندارد.
به گزارش اقتصادنیوز ؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفت: بررسی احکام صادر شده برای دانشجومعلمان نشان می‌دهد که آموزش و پرورش به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور توجهی ندارد، چرا که در جلسه مشترک با نماینده هیئت رئیسه مجلس و نهاد‌های دولتی و نظارتی حداقل حقوق دانشجومعلمان ۱۵۶۳۰۰۰۰ریال مصوب و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آن را به آموزش وپرورش ابلاِغ کرد.

وی افزود:براساس این ابلاغیه باید دانشجو معلمان استخدام رسمی آزمایشی ۱۵۶۳۰۰۰۰حقوق بگیرند بنابراین از حداقل حقوق برخوردارند.

وی تاکید کرد:همچنین معلمان ماده ۲۸ نیز از مزایای قانون افزایش حقوق مجلس یعنی؛۴۰۰ هزار تومان وتاده درصد برخوردار می‌گردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: معلمان مشمول ماده ۲۸ با توجه به این که در استخدام پیمانی هستند، مانند سایر فرهنگیان، درسال ۹۸ از افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس یعنی ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برخوردار می‌گردند.

وی در تبیین پیگیری اجرای مصوبه مجلس در افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت تاکید کرد: این امر از طریق مجلس، دیوان محاسبات، سازمان امور اداری واستخدامی کشور، برای اجرای دقیق قانون مصوب مجلس در افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ در حال انجام است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: در خصوص دانشحو معلمان با مکاتبات و جلساتی که داشتیم خوشبختانه حداقل حقوق توسط سازمان امور اداری واستخدامی به وزارت آموزش وپرورش ابلاِغ شد و اصلاح احکام این گروه از فرهنگیان شروع شده است.

وی گفت: معلمان مشمول ماده ۲۸ با توجه به این که در استخدام پیمانی هستند، مانند سایر فرهنگیان، درسال ۹۸ از افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس یعنی ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برخوردار می‌گردند.

حاجی بابایی بیان داشت: در جلسه اخیر که با نماینده هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان نهاد‌های نظارتی و دولتی تشکیل شد، همه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون مصوب مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان شاغل وبازنشسته دولت در سال ۱۳۹۸ اذعان داشتند که این تخلف در حقوق‌های ۲/۵میلیون تا۵ میلیون تومان، تاثیرگذارتر بوده است.

وی تاکید کرد: مقرر شد تا دیوان محاسبات ضمن انطباق احکام صادر شده کارکنان شاغل و بازنشسته دولت توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی ونتایج را ظرف ده روز در جلسه مذکور ارائه نماید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به لزوم صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر افزایش بر اساس مصوبه مجلس نیز تاکید کرد و گفت: این افزایش براساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۸ باید اعمال گردد.

وی گفت: وظیفه مجلس علاوه بر تصویب قوانینی که پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشد، نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب در مجلس است، که در این مورد خاص نیز مجلس مصمم است پیشنهادی را که برای اجرای عدالت در افزایش حقوق‌ها ارائه دادیم و با موافقت قاطع نمایندگان مجلس مصوب شد، به طور کامل و دقیق اجراء شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: برای اقتدار مجلس تا اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸، موضوع باید پیگیری و توسط نمایندگان مردم به آن‌ها گزارش شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید