درگیری مسلحانه شناورهای سپاه «دیر» با سوداگران مرگ/ یک قاچاقچی کشته شد

کدخبر: ۲۸۶۹۳۴
اقتصادنیوز: فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه گفت: یگان‌های اعزامی پس از حضور در منطقه موفق شدند یکی از شناورها را توقیف و دو نفر از اعضای این باند را دستگیر کنند و یک نفر از قاچاقچیان نیز کشته شد و دو شناور دیگر متواری شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ناوسالاردوم پاسدار بهرام امیرنژاد اظهار داشت: ساعت 11:30 امروز  پیرو گزارش‌ واصله از دریابانی شهرستان کنگان، مبنی بر حضور شناورهای قاچاقچیان در شعاع پنج مایلی آب‌های دیر با دستور سردار روانکار فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه و هماهنگی با مقامات قضایی، یگان‌های  پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) به منطقه اعزام شدند.

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه افزود: یگان‌های اعزامی پس از حضور در منطقه و مشاهده قاچاقچیان با مقابله مسلحانه این افراد مواجه شدند که در پی تعقیب سه شناور قاچاقچیان، آنها به تیراندازی و درگیری مسلحانه اقدام کردند که پاسداران شجاع ما با قاطعیت و سرعت عمل خود موفق شدند یکی از شناورها را توقیف و دو نفر از اعضای این باند را دستگیر کنند و یک نفر از قاچاقچیان نیز کشته شد و دو شناور  دیگر متواری شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات هیچ‌گونه آسیبی به پاسداران پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) وارد نشد، ادامه داد: نزدیک به 300 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از قاچاقچیان کشف شد و پس از انجام بازجویی‌های اولیه، این محموله به همراه قاچاقچیان دستگیر شده، برای طی مراحل قانونی و قضایی به مقامات مسؤول تحویل داده شد.

امیرنژاد تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه  همان‌گونه که در بحث صید ترال قاطعانه ورود کرده است و این معضل چندین ساله را ساماندهی کرد، در مقابله با قاچاقچیان سوخت و مواد مخدر نیز با احد الناسی مماشات ندارد و از تمام امکانات و تجهیزات خود  استفاده خواهد کرد و با  پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین خود  شناورهای قاچاقچیان را مورد هدف قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: این مأموریت در راستای مبارزه با قاچاق و پیرو ابلاغ مأموریت از سوی فرماندهی کل سپاه صورت گرفته و با قدرت و قاطعیت در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسؤول با اعلام اینکه سپاه تا پای جان برای امنیت مردم جانفشانی می‌کند، بیان کرد: خانواده‌ها از فرزندان خود در مقابل انواع آسیب‌های اجتماعی به ویژه بلای خانمان‌سوز مواد مخدر محافظت و مراقبت کنند.

فرمانده پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: شهروندان و صیادان در صورت مشاهده هر گونه ناامنی در دریا می توانند مراتب را بلافاصله به اطلاع ما برسانند تا محکم با متخلفان برخورد کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید