بحران خشونت‌های ناشی از حمل سلاح گرم در آمریکا؛ تیراندازی‎هایی که جان هزاران نفر را گرفت

کدخبر: ۲۸۶۹۷۳
اقتصادنیوز: آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ هزار نفر قربانی خشونت‌های ناشی از سلاح گرم در آمریکا شده‎اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، سالانه هزاران نفر در آمریکا در تیراندازی جمعی کشته می‌شوند.

سازمان عفو بین الملل در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرد که خشونت با سلاح گرم در آمریکا یک بحران حقوق بشری است و شکست دولت آمریکا در حمایت از جان شهروندان خود در برابر این خشونت‌ها نقض حقوق آنان به شمار می‌رود.

جدیدترین مورد گزارش تیراندازی در ویرجینیا جمعه شب رخ داد که بر اثر آن ۱۲ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

در این حادثه تیراندازی مرگبار یکی از کارکنان ناراضی شهرداری ویرجینیا اقدام به تیراندازی در مقابل یکی از ساختمان‌های وابسته به شهرداری ویرجینیا بیچ کرد.

بحران حدی خشونت‌های ناشی از حمل سلاح گرم

بنابر گزارش‎ها در سال ۲۰۱۷ بیش از  ۴ هزار نفر از شهروندان آمریکایی در تیراندازی‌های جمعی کشته شدند.‌

به گزارش ای‎بی‎سی، طی سال ۲۰۱۸ برخی از تیراندازی‌های جمعی مرگبار در آمریکا مانند تیراندازی در دبیرستان پارکلند فلوریدا و تیراندازی در کنیسه پیتزبورگ وحشت گسترده‌ای را در سراسر آمریکا در پی داشتند.

دانش آموزان و کودکانی که در مدارس آمریکا تحصیل می‌کنند طیف دیگری هستند که قربانی این بحران به شمار می‎روند.

آمار‌ها حاکی از آن است که سال ۲۰۱۸ یکی از پر تلفات‌ترین سال‎هایی است که در مدارس آمریکا تیراندازی شده است. در سال گذشته ۱۱۳ نفر در مدارس این کشور کشته و یا مجروح شدند.

بحران حدی خشونت‌های ناشی از حمل سلاح گرم

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، در حالی که چندین ماه بیشتر از آغاز سال میلادی نگذشته است ۲۲.۰۷۶ مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده است که ۱۵۰ مورد تیراندازی جمعی در این بازده زمانی کوتاه رخ داده است. تعداد تیراندازی‌های رخ داده بسیار قابل توجه است.

از آغاز سال ۲۰۱۹ شمار افرادی که قربانی خشونت ناشی از حمل سلاح در آمریکا شده‎اند ۵۸۱۱ نفر و تعداد کسانی که در این حوادث خشونت آمیز مجروح شده اند ۱۱.۱۰۰ نفر بوده‎اند.

بحران حدی خشونت‌های ناشی از حمل سلاح گرم

آمار‌ها حاکی از آن است بیشترین قربانیان این نوع از خشونت‌ها نوجوان آمریکایی هستند که در سال جاری در میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ۱۰۹۴ نفر کشته و یا زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید