تجمع اعتراضی مردم کره جنوبی مقابل «سفارت آمریکا»

کدخبر: ۲۸۶۹۷۷
اقتصادنیوز: صدها تن از مردم کره جنوبی در تجمعی مقابل سفارت آمریکا در «سئول» ضمن ابراز تمایل به اتحاد بین دو کره ، آمریکا را مسئول شکست در مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ برشمردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صدها تن از اهالی کره جنوبی شنبه مقابل سفارت آمریکا در  «سئول» پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» این تجمع توسط کمیته موسوم به «تحکیم صلح» سازمان دهی شده بود.

«کیم جونگ سو» از حاضران در این تجمع اظهار داشت، ما  70 سال است که از هم جدا شده‌ایم و لازم است برای خاتمه بخشیدن به این مسئله مذاکرات بین دو کره صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، تنش بین دو کره بعد از برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در فوریه (اسفند) گذشته  و حضور ورزشکارانی از کره شمالی در این کشور کاهش یافت اما به دنبال شکست در مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، تلاش‌های آشتی‌جویانه بین سئول و پیونگ‌یانگ  تاحدودی فروکش کرد.

«یو یونگ جی» یکی از حاضران در این تجمع به خبرگزاری یونایتدپرس گفت که پس از شکست  در دومین دور از مذاکرات بین سران آمریکا و کره شمالی در هانوی، ما برای برقراری صلح و اتحاد مجدد گردهم آمده‌ایم.

وی در دفاع از پیونگ‌یانگ گفت که کره شمالی همانطور که وعده داده بود چندین گام در زمینه خلع سلاح اتمی  برداشت و آمریکا نیز در مقابل باید واکنش مناسبی از خود نشان داده، تحریم‌ها را لغو و پایان جنگ را اعلام کند.

شرکت کنندگان در این تجمع درخواست‌های نامتعارف و یکجانبه آمریکا از کره شمالی را از جمله عوامل شکست در مذاکرات اخیر بین ترامپ و رهبر کره شمالی برشمردند.

چندی قبل نیز در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سئول، هزاران نفر از مخالفان سیاست‌های واشنگتن در کره جنوبی اقدام به برگزاری تظاهرات کردند. یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزاری تظاهرات  ضد آمریکایی در کره جنوبی، تصمیم واشنگتن در استقرار سامانه موشکی «تاد» در این کشور است. 

کره شمالی نیز همواره از معترضان رزمایش‌های نظامی میان کره جنوبی و آمریکا  بوده و گفته که سئول باید به توافقنامه مرزی بین‌المللی جهت «کاهش تنش» و «جلب اعتماد» پایبند بماند. (جزئیات بیشتر)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید