چرا استانی‌شدن انتخابات مجلس منتفی شد؟

کدخبر: ۲۸۷۰۲۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی دلایل منتفی‌شدن استانی‌شدن انتخابات پارلمان را تشریح و تأکید کرد که این طرح می‌بایست در فضایی کارشناسی بین مجلس و شورای نگهبان بررسی و نواقص فعلی آن برطرف شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان ایرادات محتوایی نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس وارد کرده، رفع این ایرادات نیازمند صرف زمان بیشتری است.

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس برای دوم اسفند و یازدهمین دوره انتخابات مجلس منتفی شده است، یکی از دلایل آن را ایرادات و ابهامات محتوایی شورای نگهبان به این طرح دانست.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: یکی از ایرادات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس این بود که این طرح عدالت انتخاباتی را نقض می‌کند، بنابراین برای رفع این ایراد در کمیسیون می‌بایست زمان بیشتری صرف شود که طبیعتاً در شرایط موجود به یازدهمین دوره انتخابات مجلس نمی‌رسد.

کولیوند ادامه داد: بررسی استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها فعلاً منتفی شده تا سر فرصت موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد و ابهامات و ایرادات شورای نگهبان نسبت به این طرح را کارشناسی‌شده بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس می‌بایست در فضایی کارشناسی بین مجلس و شورای نگهبان بررسی و نواقص فعلی آن برطرف شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید