مقامات اروپایی بیشتری وارد لیست سیاه "روسیه" شدند

کدخبر: ۲۸۷۰۸۱
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که فهرست اشخاص مورد تحریم خود در اتحادیه اروپا را گسترش داده است تا به اقدام متقابل اروپا پاسخ مناسبی داده باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: اخیراً اتحادیه اروپا تصمیم‌هایی را گرفته که براساس آن شماری از اتباع روس مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

در بیانیه گفته شده است: اتحادیه اروپا در توجیه تحریم‌های خود اتهام‌های اثبات نشده ودر مواردی بی اساس به شهروندان روس وارد کرده است.

«فدراسیون روسیه بارها اتحادیه اروپا را از بکارگیری ابزار تحریمی که متناقض قوانین بین المللی است، برحذر داشته است.مسکو در مورد هر تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم شهروندان روس، حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: در این رابطه طرف روسی تصمیم به گسترش فهرست نمایندگان و مقام‌های سازمان‌های اروپایی گرفته که سفر آنها به روسیه منع می‌شود. شمار اعضای این فهرست برابر با شمار شهروندان روس تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا است.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده که روسیه مطابق با قانون فدرال ماه اوت سال ۱۹۹۶ این محدودیت را اعمال کرده و یادداشت مربوطه را به نماینده اتحادیه اروپا در روسیه ارسال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید