حوادثی که جان آیفون داران را گرفته است +تصاویر

کدخبر: ۲۸۷۱۳۷
اقتصاد نیوز:در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند آیفون جان خیلی‌ها را گرفتند که در اینجا به پنج مورد از آنها اشاره می‌کنیم.
حوادثی که جان آیفون داران را گرفته است +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طول چند سال گذشته گوشی‌های هوشمند آیفون جان خیلی‌ها را گرفتند که البته اغلب این حوادث از بی‌احتیاطی کاربران آنها بوده است. در اینجا به پنج مورد از استفاده‌های نادرست از گوشی‌های هوشمند آیفون که آن‌ها را به ابزاری مرگبار تبدیل کرده است، می‌پردازیم.

۱-پیغام دادن در داخل حمام

لوازم برقی و آب میانه خوبی با هم ندارند، اما ریچارد بول ۳۲ ساله بدون توجه به این موضوع از گوشی آیفون خود که در حال شارژ بود در حمام استفاده کرد و این موضوع باعث فاجعه و برق‌گرفتگی او شد. استیو کورتلر مدیر بخش ایمنی محصولات گفت که این وسایل دارای ولتاژ پایین ۵ تا ۲۰ ولت هستند بنابراین اگر دست شما خیس باشد و گوشی را بگیرید برق گرفتگی را احساس نخواهید کرد، اما اتصال تلفن به شارژ خطر آسیب و برق گرفتگی را افزایش می‌دهد.

دکتر سین کامینگز پطشک متخصص در تحقیق مرگ ریچارد گفت: تلفن‌های هوشمند آیفون به نظر دستگاه‌های بی‌خطر می‌آیند، اما آن‌ها می‌توانند همانند یک سشوار در حمام خطرناک باشند. چند ماه بعد ایرینا ریبنیکوف دختر ۱۵ ساله در روسیه مرگ مشابهی داشت. هنگامی که او با آیفون خود در حمام به دوستانش پیغام داد در حالی که گوشی او به کابل شارژ متصل بود دچار برق گرفتگی شد و از نارسایی قلبی درگذشت.

۲-صحبت کردن در حالیکه گوشی به شارژ است

چند نفر از ما در زمان شارژ شدن آیفون خود به تماس‌ها پاسخ داده‌ایم؟ ما آیلون ۲۳ ساله چینی در حالی که یک هفته به عروسی‌اش باقی مانده بود در سال ۲۰۱۳ با آیفون ۵ خود که به شارژ بود دچار شوک الکتریکی و در نهایت مرگ شد.

البته شرکت اپل پس از تحقیقات به این نتیجه رسید که او به دلیل استفاده از شارژر تقلبی که در بازار چین بسیار زیاد است دچار حادثه شده است. این شارژر باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی و در نهایت منجر به شوک مرگبار ۲۲۰ ولت شد.

۳-گوشی در حال شارژ و کنار تخت خواب

خواب با تلفن هوشمند که در حال شارژ شدن است یکی دیگر از کار‌های ممنوع است. یک نوجوان ویتنامی در سال ۲۰۱۷ در هنگام خواب در حالی که کابل آیفونش در برق بود و گوشی را شارژ می‌کرد دچار برق گرفتگی شد و در گذشت.

همچنین جوان ۳۲ ساله از ایالت آلاباما نیز همین اشتباه را کرد و دچار برق گرفتگی شد، اما خوشبختانه این برق گرفتگی در حد سوختگی بود و جان سالم به در برد.

او دچار سوختگی‌های درجه دو و سه شده بود و بنا بر تشخیص پزشک، بدن او ولتاژ ۱۱۰ را تحمل کرد، در حالی که برق گرفتگی ۱۰۰ ولت می‌تواند فرد را بکشد.

۴-گوش دادن به موزیک در هنگام خواب

شاید گوش دادن موسیقی هنگام خواب با هندزفری برای خیلی‌ها آرامش بخش باشد، اما از طرفی این کار می‌تواند موجب مرگ آن‌ها نیز شود. در دسامبر ۲۰۱۸ موحد آیدی زهیر ۱۶ ساله توسط مادرش در شهر رمبائو مالزی در حالی که در کف زمین بی‌حرکت افتاده و از گوشش خون آمده بود، پیدا شد. برادرش متوجه شوک الکتریکی ضعیفی در هنگام دست زدن به کابل هندزفری او شد. در فوریه همان سال، لوییزا پینهیرو دانشجوی ۱۷ ساله از برزیل نیز دچار این اتفاق مشابه شد.

همچنین در ماه می‌ زن ۴۶ ساله هندوستانی بعد از خوابیدن و گوش دادن موسیقی با هندزفری دچار برق گرفتگی شد و یک ماه بعد یک جوان ۲۲ ساله هندو نیز در حال گوش دادن به موسیقی بود که برق خانه‌شان قطع و به محض ورود برق به کابل تلفن دچار شوک الکتریکی شد و درگذشت. البته این حوادث تنها مربوط به کشور‌های در حال توسعه نیست. در سال ۲۰۱۴ نیز زن ۲۸ ساله استرالیایی نیز در هنگام گوش دادن به موسیقی درگذشت. معاون بازاریابی استرالیا اعلام کرد که دستگاه‌های آیفون به طور جدی خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی را ایجاد می‌کنند.

۵- قرار دادن گوشی آیفون هنگام شارژ زیر بالشت

آتش سوزی شارژر تلفن در سرار انگلیس به طور فزاینده‌ای زیاد است. دویین بلانچارد پدر سه فرزند در انگلیس در سال ۲۰۱۶ یک روز صبح متوجه بوی سوختگی از اتاق پسر ۱۲ ساله‌اش شد. او گوشی آیفون را در شارژ و زیر بالشت خود گذاشته بود. خوشبختانه پدر او سریع اقدام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید