مدیرعامل بانک مسکن تشریح کرد

آخرین اخبار درباره بسته رونق مسکن

کدخبر: ۲۸۷۱۴۴
اقتصادنیوز: مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بسته رونق بانک مسکن هفته آینده نهایی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که بخشی از این بسته تا تیرماه وارد فاز اجرایی شود.

به گزارش اقتصادنیوز ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفتگو با ایبِنا، درباره برنامه‌های مطرح شده در خصوص افزایش سهم مسکن از تسهیلات بانکی، اظهار داشت: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات خود را در حوزه مسکن پرداخت می‌کند و در این زمینه تعهدات خود را ایفا کرده است.

وی افزود: این موضوع در مورد سایر بانک‌ها صدق می‌کند و آنها باید بیشتر به این حوزه ورود کنند که بانک مرکزی باید این تقسیم‌بندی را انجام دهد.

رحیمی انارکی درباره بسته رونق مسکن بانک مسکن نیز گفت: این موضوع اخیرا در جلسه‌ای در وزارت راه مطرح شد و هفته آینده نهایی می‌شود. این بسته می‌تواند بخش عرضه و تقاضا را پوشش دهد و مثمرثمر باشد. همچنین بازار رهن و اجاره را در این بسته پوشش داده‌ایم و سعی کردیم آیتم‌هایی را برای آن در نظر بگیریم.

مدیرعامل بانک مسکن در مورد روند تصویب و زمان اجرایی شدن این بسته نیز گفت: بخشی مربوط به دولت است که باید مصوباتی را بدهد، بخشی مربوط به بانک مرکزی و بخشی مرتبط با سازمان بورس است. همچنین بخشی مربوط به اصلاح قوانین است که امیدواریم قسمتی از این بسته را تا تیرماه به جمع‌بندی برسانیم.

رحیمی انارکی با اشاره به وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم یادآور شد: کماکان در بخش استفاده از تسهیلات صندوق استقبال خوبی صورت می‌گیرد و هفته گذشته بالای ۹۰۰ فقره از تسهیلات استفاده کرده‌اند. البته روند کاهشی بوده اما به نسبت رقم خوبی است.

وی در پاسخ به اینکه تسهیلات خرید مسکن تغییری خواهد داشت یا خیر؟ گفت: برنامه‌ای در این زمینه نداریم.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید