پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد/ شکستن طلسم ۱۹ ساله و دبل قهرمانی

کدخبر: ۲۸۷۱۷۸
اقتصادنیوز: دو تیم پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی فوتبال ایران و پس از تاخیری بیش‌تر از ۲ ساعت به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله پرسپولیس و قهرمانی این تیم در جام حذفی همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیدار فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلانیان که قرار بود از ساعت ۲۱ در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود، پس از ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه تأخیر و از ساعت ۲۳:۱۵ برگزار شد.

دیدار دو تیم با سوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد. داماش دیدار را هجومی‌تر آغاز کرد اما حملات این تیم ثمری نداشت و بی‌دقتی در پاس‌های آخر باعث شد تا فرصتی برای رشتی‌ها در ۵ دقیقه ابتدایی بازی ایجاد نشود. سپس این پرسپولیس بود که بازی را در دست گرفت و جدی‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ششم ایجاد شد که ضربه سر سیامک نعمتی به شکلی خطرناک از بالای دروازه داماش به بیرون رفت.

داماش بعد از دقایقی خود را پیدا کرد و اولین فرصتش را روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد. شوت جابر نصیری با واکنش بیرانوند به کرنر رفت اما این کرنر هم برای آبی‌ها سودی نداشت. بعد از این موقعیت، پرسپولیس دوباره صاحب توپ و میدان شد و پاسکاری‌های تک ضرب پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۱۷ توپ را به نعمتی رساند و او هم با حرکتی زیبا شوتی را روانه دروازه کرد که توپش از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۲ بودیمیر توسط مدافع داماش متوقف شد و پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. علی علیپور پشت این توپ قرار گرفت و توانست به شکلی زیبا گل اول بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل پرسپولیس باز هم بازی را در دست داشت اما داماش هم چشم به ضدحمله‌ها داشت. در یکی از این حرکت‌ها و با دوندگی پورصف شکن و اشتباه بیرانوند نزدیک بود که گل تساوی آبی‌ها به ثمر برسد که این اتفاق نیفتاد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۶ ماریو بودیمیر با دروازه‌بان داماش تک به تک شد که این فرصت را به راحتی از دست داد تا پرسپولیس شانس دو برابر کردن اختلاف را از دست دهد. بعد از این فرصت اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا پرسپولیس برنده به رختکن برود.

نیمه دوم

بازیکنان پرسپولیس آغازگر نیمه دوم بودند اما نخستین فرصت این نیمه را شاگردان سیامک فراهانی با ارسال جعفرزاده ایجاد کردند که ضربه سر پورصف شکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. پس از این فرصت پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و سعی داشت با پاس‌های متوالی راهی برای نزدیک شدن به دروازه داماش پیدا کند اما این اتفاق تا دقیقه ۶۴ نیفتاد تا برانکو مجبور باشد عالیشاه را برای خلاقیت بیش‌تر در خط حمله به جای مهدی ترابی به میدان بفرستد.

بازی در این نیمه کم افت و خیز بود پو شاگردان برانکو سعی داشتند با پاسکاری‌های زیاد در همه‌جای زمین بازی را در اختیار داشته باشند و اجازه موقعیت‌سازی به داماش را ندهند. در این بین پرسپولیس فرصتی را هم در دقیقه ۸۱ ایجاد کردکه شوت فوق‌العاده علیپور تیر دروازه آبی‌ها را لرزاند.

پس از این اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا پرسپولیس با قهرمانی در جام حذفی، برای اولیم بار در ۱۹ سال اخیر بتواند تیمی باشد که دوگانه داخلی ایران را کسب کند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی (۶۴- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی(۹۲- حسین ماهینی)، ماریو بودیمیر و علی علیپور.

ترکیب داماش: جاسم یاسرالهی، محمد مختاری، کنعان طاهرنژاد، مصطفی آقاجانی، آزاد جعفرزاده، عباس کندل، علیرضا توکلی (۶۲- علی آل‌کثیر)، جابر نصیری، محمد رستمی، میلاد پورصف‌شکن، میثم فرزانه.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید