نماینده آمریکا از تمایل واشنگتن به ادامه گفت وگوها با پیونگ یانگ خبر داد

کدخبر: ۲۸۷۲۰۲
اقتصادنیوز: نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات هسته ای کره شمالی گفت، واشنگتن به منظور اجرای توافقنامه سنگاپور که در نشست نخست سران آمریکا و کره شمالی امضا شد، مایل به ادامه گفت وگوها با پیونگ یانگ است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ به نوشته روزنامه "کوریا جونگ آنگ" کره جنوبی، "استفان بیگان" دیروز (یکشنبه) در حاشیه نشست امنیتی آسیا در سنگاپور با "لی دو هون" و "کاناسوگی کنجی"، همتایان خود در کره جنوبی و ژاپنی، جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

وزارت کره جنوبی اعلام کرد، لی و بیگان با این مساله موافقند که برهه فعلی، برهه‌ای بسیار مهم برای پیشرفت عملی و ازسرگیری گفت وگوی آمریکا و کره شمالی است.
به نوشته کوریا جونگ آنگ، حضور دیپلمات‌هایی مانند بیگان در نشست امننیتی آسیا در سنگاپور که در روزهای جمعه تا یکشنبه برگزار شد، نشان می‌دهد، کره شمالی همچنان در صدر اولویت‌های دستور کار آمریکا در رابطه با این منطقه قرار دارد.

در حالی که "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی آمریکا، آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند، بیگان در مقابل رویکرد جنگ طلبانه "دونالد ترامپ" به شدت ایستادگی و بر تمایل به ازسرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی تاکید می‌کند.

یک دیپلمات آمریکایی اخیراً به روزنامه "جونگ آنگ ای لبو" گفت، بیگان از شخصیت‌های نادر و استثنایی دولت فعلی آمریکاست زیرا مایل به ادامه مذاکرات با کره شمالی است و به خاطر تلاش برای تنویر سیاست ترامپ در قبال پیونگ یانگ، با بولتون و "مایک پمپیو"، وزیر خارجه آمریکا، فرق دارد.

طبق توافقنامه‌ای که ترامپ و "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، در نخستین دیدار خود در سال گذشته در سنگاپور امضا کردند، کره شمالی و آمریکا متعهد شدند روابط دوجانبه تازه‌ای برقرار کنند که همسو با خواست مردم دو کشور برای صلح و شکوفایی باشد.

افزون بر این، آمریکا و کره شمالی به طور مشترک برای برقراری صلحی پایدار و با ثبات در شبه‌جزیره کره تلاش می‌کنند، کره شمالی به عاری سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و دو کشور به حل و فصل مسائل باقی مانده مربوط به اسرای جنگی و مفقودین جنگ متعهد شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید