بازگشت به مذاکرات راه سریع برای حل مشکلات سودان است

کدخبر: ۲۸۷۲۳۴
اقتصادنیوز: شورای نظامی سودان اعلام کرد که بازگشت به مذاکرات راه سریع برای حل و فصل مشکلات کنونی این کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای نظامی سودان در واکنش به اخبار امنیتی امروز این کشور و حملات نیروهای این شورا به تظاهرات کنندگان گفت: آنچه نیروهای امنیتی مرتکب شدند منطقه هم مرز با منطقه تحصن کنندگان را هدف قرار داده بود.

این شورا افزود: نسبت به آنچه که در منطقه کلمبیا در نزدیکی مقر تحصن کنندگان می گذرد حالت نگرانی وجود دارد. منطقه ای که معترضین در آن تحصن کرده اند همچنان در موقعیت خود قرار دارد. اخبار مربوط به حملات نیروهای شورای نظامی به درمانگاه‌ها و بیمارستانها صحت ندارد و بی پایه و اساس است.

شورای نظامی سودان همچنین اعلام کرد: تاکید می کنم که ما به روند سیاسی با برادران خود و گفتگو با آنها ادامه می دهیم. من معتقد هستم که بازگشت به مذاکرت، راه سریع برای حل مشکل کنونی در سودان است.

این در حالی است که حزب «امت» از شهروندان سودانی خواسته است که به خیابانها بیایند و در خارطوم و خارج از پایتخت دهها منطقه مخصوص تحصن کنندگان ایجاد کنند.

نظامیان سودانی به تحصن کنندگان در شهر «خارطوم» پایتخت این کشور یورش برده اند. «محمد الأسباط» عضو اتحادیه شغلی سودان اعلام کرده است که شمار کشته های حملات شورای نظامی به معترضین به ۷ نفر افزایش یافته است. همچنین ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند. تظاهرات کنندگان خیابان های اصلی شهر خارطوم را بسته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید