چین به شهروندان خود درباره سفر به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۲۸۷۳۱۶
اقتصادنیوز : وزارت فرهنگ و گردشگری چین به شهروندان خود هشدار داده که به دلیل تیراندازی‌های پی‌درپی، سرقت و آدم ربایی در آمریکا از سفر به این کشور خودداری کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری میزان، وزارت فرهنگ و گردشگری چین امروز سه‌شنبه به شهروندان این کشور درباره سفر به آمریکا هشدار داد.

وزارت فرهنگ و گردشگری چین هشدار داده که با توجه «تیراندازی‌های پی‌درپی، سرقت و آدم ربایی‌های اخیر» در آمریکا، شهروندان چین خطر‌های سفر به آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهند.

طی روز‌های اخیر تنش میان چین و واشنگتن به شدت بالا گرفته است.

چین همچنین می‌گوید که نیرو‌های پلیس آمریکا شهروندان چین در این کشور را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

ماه می‌ مذاکراتی میان پکن و واشنگتن انجام شد، اما این مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشت و ترامپ تعرفه ۲۵ درصدی را بر مجموعه‌ای از کالا‌های چینی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار اعمال کرد.

ترامپ دولت چین را به تلاش برای مذاکره مجدد درباره توافق و زیر پا گذاشتن توافق اولیه متهم کرده و می‌گوید که روند افزایش تعرفه بر کالا‌های چینی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار را آغاز کرده است.

پکن نیز این اقدام آمریکا را مقابله به مثل کرده و وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

آمریکا صدور ویزا برای دانشجویان چینی را نیز محدود کرده است و وزارت آموزش چین نیز در واکنش به این اقدام به دانشجویان خود درباره سفر به آمریکا هشدار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید