مقام معظم رهبری در حرم امام:

جاذبه امام امتداد بیشتر هم پیدا کرده است

کدخبر: ۲۸۷۳۴۸
اقتصادنیوز: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای مقام معظم رهبری در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمودند:در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است. یک نشانه آن، همین اجتماع عظیم امروز در این عصر ماه رمضان است.
جاذبه امام امتداد بیشتر هم پیدا کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا آیت الله خامنه ای تصریح کردند: عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث می شود که امسال درحالی که خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را می شنوید، مسئله قدس در بیش از ۱۰۰کشور مطرح بشود. این نشانه جاذبه امام است که بعد از ۳۰سال همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای با این نمی تواند برابری کند.  من همین جا از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر می کنم بخاطر آن حضور پرشکوه در سراسر کشور.
ایشان در ادامه با طرح این سوال که این جاذبه بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟ یادآور شدند: خدا مختصات شخصیتی و موهبت هایی را به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می شود. امام، انسانی بود شجاع، باحکمت و باتدبیر، پارسا و پرهیزکار، دلبسته به خدای بزرگ و ذکر الهی، ظلم ستیز، طرفدار و حامی مظلوم، استکبارستیز، عدالتخواه، صادق با مردم و اهل مجاهدت دائم در راه خدا. هر کسی با این خصوصیات باشد، دلها به سمت او جذب می شود.
رهبر انقلاب اسلامی یکی از خصوصیات امام (ره) را مقاومت و ایستادگی عنوان کردند و یادآورشدند: آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمی گذاشت. دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
ایشان با طرح این سوال که معنای مقاومت چیست؟ فرمودند: مقاومت یعنی انسان یک راهی را که حق میداند، انتخاب کند و در آن حرکت کند و موانع نتواند او را متوقف کند. امام این گونه بود. این راه چه بود که امام بر آن ایستادگی میکرد؟ حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده؛ بدیهی است این حرف، دشمنان گردن کلفتی در عالم دارد، لذا دشمنی ها از روز اول شروع شد.
حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: هرگاه ما ملت ایران، مقاومت را دودستی چسبیدیم و پیش رفتیم و موفق شدیم، دیگران هم تشویق شدند به مقاومت. یک تحلیلگر بین المللی آمریکایی می گوید یکی از مهمترین علل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را در پیش گرفت و موفق شد و توانست بر موانع فائق بیاید.
ایشان افزودند: آنها می خواهند ما منصرف بشویم و دستهایمان را بعنوان تسلیم بالا ببریم؛ چون این کار را نمی کنیم دشمنی می کنند.
این خبر در حال تکمیل است 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید