ادعای دادن مدرک آموزش و پرورش انگلیس در مدارس ایران کلاهبرداری است

کدخبر: ۲۸۷۴۷۰
اقتصادنیوز: غلامرضا کریمی گفت: این موسسات در حال کلاهبرداری هستند از فعالیت آن‌ها خبر داریم و تاکنون از افراد زیادی کلاهبرداری کرده اند و ادعا کرده که حتی دانش آموزان در مدرسه معمولی هم درس خود را بخوانند و در آن واحد در این مدرسه هم می‌تواننند تحصیل کنند و مدرک آموزش و پرورش انگلیس را بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، طی روزهای گذشته و با فرارسیدن فصل ثبت نام دانش آموزان در مدارس بازار مدارس خاص و بعضا دروغ ها بسیار زیاد شده است تا جایی که برخی از مدارس با تبلیغ مدارس بین المللی و آموزش دو نظام آموزشی ایران و انگلیس به جذب دانش آموزان می پردازند.

این مدارس را هم اکنون می توان با یک سرچ ایرنترنی به آسانی پیدا کرد. مدارسی که وعده سرویس رایگان، آموزش زبان، آموزش موسیقی، یک رسته ورزشی مخصوص را به دانش اموزان می دهند. خبرنگار میزان در میان این پرس و جوها به موردی عجیب برخورد مدرسه ای که ادعا می کند از آموزش و پرورش ایران مجوز دارد و هم زمان زیر نظر آموزش و پرورش انگلیس است و دانش آموزان بعد از فارق التحصیلی مدرک نظام آموزشی انگلیس را هم دریافت می کنند و سپس می توانند بدون هیچ گونه آزمون ورودی به دانشگاه های انگلیس راه پیدا کنند.

این مدرسه شروع به تبلیغات ثبت نام کرده و ادعا می کند هم از آموزش و پرورش ایران مجوز دارد و هم زمان زیر نظر آموزش و پرورش انگلیس است و دانش آموزان بعد از فارق التحصیلی مدرک نظام آموزشی انگلیس را هم دریافت می کنند و سپس می توانند بدون هیچ گونه آزمون ورودی به دانشگاه های انگلیس راه پیدا کنند.

این مدرسه همچنین ادعا کرد که اگر والدین تمایل داشته باشند می توانند فرزندان خود را به صورت فوق برنامه در این مدرسه ثبت نام کنند و در مقطع 12 مدرک دابل دیپلم بگیرند و همچنین مدرک نظام آموزش انگلیس را هم دریافت کنند.

«ادعای دادن مدرک آموزش و پرورش انگلیس در مدارس ایران کلاهبرداری است» این پاسخی بود که غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به خبرنگار میزان گفت.

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره تبلیغات مدارس بین الملل و  ادعای دادن مدرک آموزش و پرورش انگلیس در مدارس ایران گفت: این موسسات در حال کلاهبرداری هستند از فعالیت آن‌ها خبر داریم و تاکنون از افراد زیادی کلاهبرداری کرده اند و ادعا کرده که حتی دانش آموزان در مدرسه معمولی هم درس خود را بخوانند و در آن واحد در این مدرسه هم می‌تواننند تحصیل کنند و مدرک آموزش و پرورش انگلیس را بگیرند که این امر و وظیفه پلیس است که با آن‌ها برخورد کند.

وی در ادامه بیان کرد: در ایران ۴ مدرسه بین المللی حدود ۴۰ سال است که در حال فعالیت هستند با حدود ۲۵۰ دانش آموز که مخصوص خارجی هاست. این دانش آموزان هم فرزندان سفرا و خارجی‌های مقیم کشور، کارگران چینی، فرزندان کارگران کارخانه‌های چینی و کره‌ای که در کشور ما هستند است.

ثبت نام دانش آموزان ایرانی در مدارس بین الملل ممنوع است

وی در ادامه تاکید کرد: این مدارس مخصوص خارجی‌ها ساخته شده و برخی از ایرانی‌هایی که از ابتدای تولد در مدارس خارج از کشور درس خوانده اند و اصلا به زبان فارسی مسلط نیستند در این مدارس درس می‌خوانند، ولی ثبت نام دانش آموزان ایرانی در مدارس بین الملل ممنوع است.

مرجع دادن مجوز به مدارس بین الملل چه ارکانی است؟

وی در ادامه درباره اینکه مرجع دادن مجوز به مدارس بین الملل چه ارکانی است گفت: مرجع دادن مجوز به مدارس بین الملل ما هستیم، ولی نظام آموزشی این مدارس کاملا با ایران متفاوت است و درس‌ها آن‌ها کاملا به زبان انگلیسی است.

کریمی افزود: این اقدامات باعث بد نام شدن آموزش و پرورش شده است.

شماره‌ اولیا دانش آموزان از طریق آموزش و پرورش منتشر نمی‌شود

وی در ادامه درباره اینکه چه ارکانی شماره اولیا دانش آموزان را در اختیار این موسسات قرار می دهد گفت: این شماره‌ها از طریق آموزش و پرورش منتشر نمی‌شود چرا که اطلاعات سیستم آموزش و پرورش در یک مجموعه است که دسترسی‌های بسیار محدود دارد و فقط مدیران مدارس به اطلاعات دانش آموزان خودشان دسترسی دارند و افراد خاصی به این آمار دسترسی دارند.

کریمی گفت: این شماره‌ها را موسساتی که در حال آزمون گرفتن‌های متمادی از دانش آموزان هستند و تمام مشخصات را دارند. در یک محدوده شماره‌ها را می‌فروشند و دست آموزش و پرورش نیست که آن‌ها را کنترل کند.

«مدارس بین الملل از سازمان مدارس غیر دولتی مجوزی ندارند»

خبرنگار خبرگزاری میزان این موضوع را از مجتبی زینی وند، مدیر کل مدارس غیر دولتی پیگیری کرد.

زینی وند در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری میزان گفت: مدارس بین الملل چه دولتی و چه غیر دولتی زیر نظر مرکز مدارس غیر دولتی نیست و مجوز آنها شورای عالی آموزش و پرورش و مرکز امور بین الملل است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید