یک آمار خطرناک در مورد ریز پلاستیک ها

کدخبر: ۲۸۷۶۰۴
​اقتصاد نیوز:طبق پژوهشی جدید هر آمریکایی به طور میانگین حداقل ۵۰ هزار ذره ریز پلاستیک در سال مصرف می کند.
یک آمار خطرناک در مورد ریز پلاستیک ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، این خبر از گزارشی می آید که روز گذشته در نشریه علوم و تکنولوژی محیطی آمریکا منتشر شد. دانشمندان برای تهیه این گزارش از دیتای ۲۵ پژوهشی استفاده کردند که پیشتر در مورد حجم پلاستیک موجود در غذای مصرفی آمریکایی ها انجام شده بود. غذاهای بررسی شده نیز مواردی نظیر ماهی، صدف، شکر و نمک را شامل می شدند.

بر این اساس هر بزرگسال آمریکایی سالانه ۵۰ هزار قطعه ریز پلاستیک و هر کودک حدود ۴۰ هزار قطعه پلاستیک کوچک مصرف می کند.

اما این پلاستیک ها صرفا به خاطر غذا خوردن به بدن انسان راه نمی یابند و آنطور که در این پژوهش آمده است نوشیدن آب و صرفا تنفس کردن هم می تواند راه را برای ورود ذرات ریز پلاستیک به بدن باز کند و ظاهرا آب های معدنی اصلی ترین عامل ورود پلاستیک به بدن هستند.

آب های معدنی اصلی ترین عامل ورود پلاستیک به بدن انسان هستند

افرادی که آب مورد نیازشان را صرفا از طریق بطری های آب معدنی تامین می کنند احتمالا ۹۰ هزار ذره پلاستیک را به صورت سالانه مصرف می کنند که این رقم برای افرادی که از آب شیر استفاده می کنند برابر با ۴۰ هزار قطعه است.

نکته مهم اینکه پژوهشگران در این تحقیق تنها شمار اندکی از غذاهای مصرفی را در محاسباتشان در نظر گرفتند و در نتیجه پیش بینی می شود که اعداد و ارقام اعلام شده کمتر از میزان واقعی شان باشد.

در گزارش گاردین پیرامون این موضوع آمده است:ریز پلاستیک ها در همه جا حضور دارند. آنها ذراتی هستند که عموما به خاطر تجزیه آلودگی های پلاستیکی ایجاد می شوند. با وجود آنکه مشخص نیست پلاستیک تجزیه شونده چه بلایی بر سر بدن انسان می آورد اما مشخص است که این ذرات مواد سمی زیادی را در بدن آزاد کرده یا می توانند باعث واکنش سیستم ایمنی بدن شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید