طرح سناتورهای کنگره آمریکا علیه وعده انتخاباتی نتانیاهو

کدخبر: ۲۸۷۶۵۳
اقتصادنیوز: سناتورهای آمریکا با ارائه طرحی تلاش دارند تا از الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی که از جمله شعارهای انتخاباتی نتانیاهو به شمار می‌رود، جلوگیری کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کانال ۱۳ اسرائیل گزارش داد، برخی سناتورهای آمریکایی در تلاش برای تصویب طرحی هستند که بر اساس آن الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق فلسطین اشغالی، غیرقانونی اعلام می‌شود.

این طرح با استقبال قابل توجهی از سوی برخی سناتورهای آمریکایی از جمله نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری روبرو شده است.

طرح مذکور به دنبال اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین اشغالی است و لذا الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری مانعی قابل توجه در راستای اجرایی کردن این راهکار عنوان شده است.

در این طرح از کاخ سفید خواسته می‌شود تا تنها به فکر راه حل دو دولتی در فلسطین اشغالی باشد و دیگر طرح‌های جایگزین را رد کند.

انتظار می‌رود که طرح مذکور با حمایت ۴۷ سناتور دموکرات و مستقل در کنگره آمریکا روبرو شود.

در صورت تصویب نهایی این طرح، ضربه سنگینی متوجه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد، چون یکی از شعارهای انتخاباتی نتانیاهو الحاق مناطق اشغالی کرانه باختری به دیگر مناطق با حمایت آمریکا بوده است و تصویب طرح مذکور دست کاخ سفید را برای حمایت از نتانیاهو خواهد بست.

بر این اساس انتظار می‌رود در صورت تصویب نهایی طرح سناتورها، نتانیاهو برای دستیابی به اهداف انتخاباتی خود با مانع بزرگی از سوی آمریکا روبرو شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید