معاون نخست‌وزیر روسیه: ایران برای خرید اس 400 درخواست نکرده است

کدخبر: ۲۸۷۶۷۴
اقتصادنیوز: یوری باریسوف معاون نخست وزیر روسیه امروز جمعه اعلام کرد، که روسیه از ایران درخواستی در خصوص خرید سامانه موشکی دفاع هوایی اس 400 دریافت نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، معاون نخست وزیر روسیه در پاسخ به این سوال که، آیا مسکو درخواستی درباره خرید اس 400 از طرف ایران دریافت کرده یا نه، گفت: "خیر".

پیشتر دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اعتراف کرده بود که از خریداری سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس 400 توسط ایران خبر ندارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تأئید یا تکذیب گزارش خبرگزاری بلومبرگ درباره امتناع روسیه از قبول درخواست ایران در خصوص خریداری اس 400 گفت:" خبر ندارم". پسکوف به برخورد "بسیار با احتیاط" نسبت به چنین اخباری فرا خوانده و توصیه کرد درباره منبع این خبر از بلومبرگ توضیح خواسته شود.

پیشتر یک منبع نظامی ـ دیپلماتیک گفته بود فدراسیون روسیه هیچ درخواستی از ایران در خصوص تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 "تریومف" دریافت نکرده است.

مدتی پیش خبرگزاری بلومبرگ با استناد به دو منبع اعلام کرده بود که گویا مسکو از صادرات سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس 400 به ایران امتناع ورزیده و معتقد است این معامله باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید