بازداشت راکبان قایق مشهور در سدلفور/ دادستان مازندران خطاب به مسافران:ما تحمل ناهنجاری‌ها را نخواهیم داشت/ دور همه سدها فنس کشیده می‌شود!

کدخبر: ۲۸۷۹۱۶
اقتصادنیوز: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت : پیرو پخش تصاویر ارائه شده توسط رسانه ها در فضای مجازی مبنی بر حضور گردشگران با وضعیت هنجارشکنانه در سد البرز واقع در منطقه لفور سوادکوه شمالی ، هنجارشکنان و افراد دخیل در این کار شناسایی و دستگیر شدند .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، دیروز جمعه تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که چند گردشگر را نیمه برهنه در قایق های بادی داخل سد لفور نشان می داد.

نیروی انتظامی و دادستان عمومی مرکز مازندران بلافاصله پس از انتشار این تصاویر وارد عمل شدند و اعلام کردند که با این موضوع برخورد قانونی خواهند کرد.

رای بررسی این موضوع همچنین شورای تأمین شهرستان سوادکوه شمالی صبح امروز شنبه در فرماندار تشکیل شد.

سید یونس حسینی عالمی دادستان مرکز مازندران بعد از تشکیل جلسه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: عاملین هنجار شکنی سد البرز هم اکنون تحت نظر هستند و افرادی که هنجار شکنی کردند هم بزودی احضار می‌شوند و برایشان پرونده قضائی تشکیل و با آنان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه پیرو دعوت فرماندار سوادکوه شمالی و اعضای شورای تأمین در این جلسه شرکت کرده است، افزود: برای پیگیری جدی و ضروری با دستور رئیس کل دادگستری در این جلسه شرکت کرده‌ام.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: با دستور دادستانی و پیگیری‌های نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی عاملین و افرادی که نسبت به هنجار شکنی سدالبرز سوادکوه شمالی اقدام کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

حسینی عالمی به آنچه که در جلسه مطرح شد اشاره کرد و افزود: بنا شد تا فرماندار سوادکوه شمالی برای ارگان‌های ذیربط در باره ساماندهی فرهنگی گردشگری در سد ابلاغیه ای ارسال کند تا اینگونه هنجارشکنی ها دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: انتظاری که از مسئولین فرهنگی داریم آن است که این فضاها را رها نکنند و دوستانی که دلسوزانه انتقاد دارند باید در این فضاها حاضر شوند و خودشان مسئولیتشان را برعهده بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اعلام اینکه دادستان‌ها، مدیران اجرایی و انتظامی به وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: طی گزارشی که امروز ارائه شد مسئولان شهرستان سوادکوه شمالی نه تنها امروز بلکه طی ۲ ماه اخیر و سالیان گذشته برخورد مناسب و بموقع با هنجارشکنان داشته‌اند.

حسینی عالمی افزود: قبل از این واقعه، ۱۳ فروند قایق بادی غیرمجاز و همچنین خودروهای متعدد کشف و توقیف شد و با تذکر به عاملین در سامانه نیروی انتظامی ثبت و با متخلفین برخورد شده است.

وی گفت: مطمئناً مسئولین قضائی، انتظامی، امنیتی، به جد بیشتر از حد در حال وظایف خود هستند.

دادستان مرکز مازندران به کسانی که به این استان سفر می‌کنند، هشدار داد: استان مازندران دیار علویان و شهدا است و ما تحمل ناهنجاری‌ها را نخواهیم داشت و با هنجار شکنان برخورد جدی خواهیم کرد.

حسینی عالمی همچنین گفت: بخشی از سد البرز در گذشته با پیگیری‌های شهرستان سوادکوه شمالی فنس کشی شده است و مردم باید بدانند که آب این سد برای شرب است و نباید آن را آلوده کنند.

وی تاکید کرد: در آب سد البرز کسی نباید فعالیت‌های موتوری انجام دهد و در جلسه امروز هم تصویب شد تا شرکت آب منطقه ای مازندران نسبت به جاهایی که فنس کشی نشده است اقدامات لازم را انجام دهد که این امر از فردا صورت می‌گیرد.

سوادکوه شمالی جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که از جمله آن سد البرز مشهور به سد لفور، جنگل اندرگلی، چای باغ و غیره است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید