بروجردی: هدف سفر شینزو آبه میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیست

کدخبر: ۲۸۸۲۴۶
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محور سفر «شینزو آبه» به تهران روابط ایران و آمریکا نیست، گفت: هدف از این سفر توسعه روابط دوجانبه است.
بروجردی: هدف سفر شینزو آبه میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علاءالدین بروجردی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: این سفر در ارتباط با روابط دوجانبه ایران و ژاپن است. در طول سال‌های بعد از انقلاب همواره روابط خوبی بین ایران و ژاپن وجود داشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سفر آبه برای میانجی گری بین ایران و آمریکا است. این اظهارات در حد گمانه زنی است نه واقعیت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: البته بحث آمریکا حتماً در دستور کار مذاکرات خواهد بود اما سفر آبه به ایران با هدف میانجی گری بین ایران و آمریکا انجام نشده است.

وی با اشاره به تماس نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آبه نخست وزیر ژاپن در آستانه سفر به ایران گفت: نتانیاهو یک ولگرد سیاسی است و در کشورهای مختلف می‌گردد برای اینکه جمله‌ای بگوید و فشار مضاعفی بر جمهوری اسلامی وارد کند. لذا زمانی که متوجه شد نخست وزیر ژاپن قصد سفر به ایران را دارد با وی تماس گرفت تا بر این سفر تأثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: ژاپن کشور مستقلی است که با یک تلفن نخست وزیر رژیم صهیونیستی سیاست‌هایش تغییر نمی‌کند.

بروجردی تاکید کرد: سفر آبه در مورد روابط دوجانبه است و ممکن است با توجه به مذاکره‌ای که پیش از این با آمریکا داشته است، مطالبی را منتقل کند اما محور سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، روابط ایران و آمریکا نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید