وضعیت بحرانی بمب افکن B-1B نیروی هوای آمریکا

کدخبر: ۲۸۸۲۵۵
اقتصادنیوز: رسانه های آمریکایی از وضعیت بحرانی بمب افکن استراتژیک B-1B نیروی هوایی این کشور خبر دادند.
وضعیت بحرانی بمب افکن B-1B نیروی هوای آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، روزنامه Air Force Times به نقل از اطلاعات کمیته دفاعی مجلس سنای امریکا نوشت، تعداد بمب افکن های استراتژیک B-1B Lancer آمریکا در حال حاضر بسیار محدود است. از اینرو به گفته این روزنامه، امکانات پنتاگون برای وارد کردن ضربات هوایی با خطراتی مواجه است.

این نشریه آمریکایی دلیل وضعیت نه چندان خوب بمب افکن های B-1B نیروی هوایی آمریکایی را به زمان ساخت این هواپیماها نسبت داد که 31 سال از تولید آخرین مدل آن سپری می شود، همچنین نبود منابع کافی برای حفظ و نگهداری آنها می داند. 

براساس گزارش یکی از کمیته های کنگره آمریکا، از دلایل دیگر وضعیت خراب این جنگنده ها کمبود این بمب افکن ها برای تمرین می باشد از اینر خدمه آنها برای تمرین از هواپیما های دیگر استفاده می کنند.

B-1B یک بمب افکن استراتژیک مستحکم و با بال های فوق العاده متغیر است که یکی از سه نوع بمب افکن سنگین نیروی هوایی آمریکا به شمار می رود. 

از این جنگنده برای مقابله با اهداف استراتژیک دشمن طراحی شده است. 

ازاین بمب افکن ها در عملیات نیروی هوایی آمریکا در کوزوو، افغانستان، عراق و سوریه استفاده شده است. در مجموع، نیروی هوایی آمریکا 62 فروند از این نوع بمب افکن ها در اختیار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید