بنزین سوپر سوخت بهتری برای خودرو است؟

کدخبر: ۲۸۸۳۶۰
​اقتصاد نیوز:بسیاری از مالکان خودروها به ویژه خودروهای لوکس بر این باورند که بنزین سوپر به عنوان بهترین سوخت برای خودروشان محسوب می‌شود، اما بررسی‌های جدید کارشناسان نشان می‌دهد این باور اشتباه است.
بنزین سوپر سوخت بهتری برای خودرو است؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، تعداد زیادی از مردم و مالکان وسایل نقلیه به ویژه مالکان خودروهای لوکس معتقد هستند باید برای سالم ماندن خودرو همواره از بنزین سوپر استفاده کنند، اما چنین باوری اشتباه است. در واقع کارشناسان این حوزه به مالکان وسایل نقلیه توصیه می‌کنند برای اطمینان از بهترین نوع سوخت بنزین به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنند. هرچند در حال حاضر بسیاری از خودروهای لوکس از سوخت سوپر برای تامین انرژی استفاده می‌کنند، اما بر اساس نوع موتور برخی از آنها می‌بایست حتما از بنزین معمولی استفاده نمایند؛ به طور مثال تعدادی از خودروهای لوکسی که توسط خودروسازان بزرگی چون جنرال موتورز و فورد نظیر لینکلن MKS 2009 و کادیلاک STS تولید می‌شود حتما می‌بایست از بنزین معمولی استفاده کنند.

همچنین بخوانید:

معرفی جدیدترین سوخت های پاک ؛ هوا جایگزین بنزین می‌شود

چرا بنزین سوپر برای هر خودرویی مناسب نیست؟

یکی دیگر از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد تفاوت عدد اکتان میان بنزین معمولی و سوپر است؛ در واقع بنزین معمولی دارای اکتان 87 و بنزین سوپر اغلب از اکتان 92 برخوردار است. متاسفانه بسیاری از مردم بر این باورند که سوخت سوپر انرژی بیشتری نسبت به بنزین معمولی ارائه می‌دهد و کارکرد آن نیز بهتر بوده و پیشرانه خودرو را تمیز می‌کند که باید بگوییم چنین باوری صحت ندارد. وقتی خودرو باید از سوخت معمولی استفاده کند، اما مالکش برای آن سوخت سوپر استفاده می‌کند، چنین اقدامی باعث آسیب جدی به موتور خواهد شد. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که بنزین سوپر معمولا به عنوان سوخت مصرفی خودروهای لوکس و گران قیمتی محسوب می‌شود که موتور این خودروها قدرتمندتر بوده و به بنزین با عدد اکتان بالاتر نیاز دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید