سخنان پمپئو درباره چین پر از دروغ و تناقض است

کدخبر: ۲۸۸۳۷۰
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به سخنان اخیر "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره چین اعلام کرد: در چند وقت اخیر "پمپئو" هر جا رفته، درباره پکن صحبت کرده است ولی اظهارات او درباره چین پر از دروغ و تناقض است.

به گزارش اقتصادنیوز "گنگ شوانگ" روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: با شرکت هواوی که پمپئو همیشه یادآوری می کند، مثالی می زنم آمریکا همیشه مدعی است در موسسات چینی مانند هواوی «خطر امنیتی» وجود دارد؛ اما از ابتدا تا کنون سند معتبری ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: ما چندین بار تکرار کرده ایم که بهانه جویی غیر واقعی آمریکا با استفاده از نیروی تمام کشور و روشن کردن تمام موتورهای کشور برای حمله به شرکت هواوی، تنها یک شرکت خصوصی چین، بسیار غیراخلاقی و آبروریزی است و با موقعیت آمریکا به عنوان یک کشور بزرگ سازگار نیست.
او ادامه داد: در اینجا، می خواهم به آقای پمپئو یادآوری کنم که گویا سخنان او مورد استقبال و پذیرش دیگران قرار نگرفته است حتی در شرایطی که آمریکا به دلخواه متوسل به وارد کردن فشار می شود، کارآمدی مؤسسات چینی مطلوب است بر اساس اطلاعاتی که از پایگاه اینترنتی هواوی دیدم این شرکت تا ۱۶ خرداد ۴۶ قرارداد اجرای فناوری نسل ۵ مخابرات در ۳۰ کشور جهان به دست آورده که برخی از این کشورها همپیمانان آمریکا و کشورهای اروپایی هستند که امریکا برای متقاعد کردنشان به وارد نشدن به همکاری با هواوی تلاش فراوان کرده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: من نام این کشورها را نمی آورم تا مایۀ شکستن دل برخی نشود.
وزیر خارجه آمریکا چندی پیش ضمن مصاحبه با رسانه های سوئیس بار دیگر تکرار کرده بود موسسات چینی امنیت اطلاعات را تضمین نمی کنند همکاری با موسسات چینی به معنی همکاری با دولت چین است اگر از فناوری مخابراتی هواوی استفاده شود، حمایت از اطلاعات شخصی و داده ها تضمین نمی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید