واکنش چین به دخالت‌های آمریکا درباره هنگ‌کنگ

کدخبر: ۲۸۸۳۷۹
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه چین بیانیه دفتر نمایندگی وزارت خارجه این کشور در هنگ کنگ پیرامون دخالت‌های آمریکا را رسانه ای کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه بیانیه دفتر نمایندگی وزارت خارجه این کشور در هنگ کنگ را قرائت کرد.

در بیانیه مذکور در این خصوص آمده است: از آمریکا می خواهیم تا انتشار اخبار جعلی درباره پیشنهاد هنگ کنگ در خصوص اصلاح احکام کیفری را متوقف کند.

بیانیه مذکور در این خصوص می افزاید: به شدت مخالف نادیده گرفتن قوانین بین المللی و اصول روابط بین الملل از سوی آمریکا و مداخله در امور داخلی هنگ کنگ هستیم؛ اموری که مسائل داخلی چین به شمار می روند.

این درحالیست که «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در جمع خبرنگاران در واکنش به اعتراضات گسترده مردم این کشور علیه لایحه استرداد مظنونان به چین گفته بود: علیرغم اعتراضات گسترده مردم هنگ‌کنگ لایحه استرداد مظنونان به چین لغو نمی‌شود. اجرای این طرح ضروری است و برخلاف نگرانی‌ها جوانب حقوق بشری در آن بررسی شده است.

طبق لایحه استرداد، مظنونان برای محاکمه باید به چین فرستاده شوند. این ترس وجود دارد که با این لایحه، چین مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد.

گفتنی است، وزارت خارجه آمریکا پیشتر در اقدامی مداخله جویانه اعلام کرده بود که از نزدیک بر اصلاحات دولت هنگ‌کنگ نظارت دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید