گزارش وزارت اطلاعات از اشراف اطلاعاتی بر دوتابعیتی‌ها به مجلس

کدخبر: ۲۸۸۴۸۷
اقتصادنیوز: نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: موضوع دوتابعیتی‌ها در نشست با معاونین وزارت اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آنها گزارش خوبی از اِشراف این نهاد بر دوتابعیتی‌ها ارائه کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نشستی را با معاونین وزارت اطلاعات پیرامون بحث دوتابعیتی‌ها داشتیم و در این نشست مسائل مختلف پیرامون این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاون اداره اطلاعات گزارشی را در این باره ارائه کرد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: موضوع دو تابعیتی‌ها امروز یک آسیب جدی برای نظام و کشور است و ما با یک سری خلاء‌های قانونی در این زمینه مواجه هستیم که این خلاء‌های قانونی باید برطرف شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه امروز موضوع خلاءهای قانونی در بحث دوتابعیتی‌ها مطرح شد که از جمله آن می‌توان به وجود خلاء قانونی در رابطه با دارندگان گرین‌کارت، همچنین اقامت، اقامت بلندمدت، اقامت دائم، امتیاز سرمایه‌گذاری و … اشاره کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: موضوع دوتابعیتی‌ها امروز فراتر از بحث تابعیت است و بحث گرین‌کارت و اقامت دائم که این موارد تابعیت حساب نمی‌شود، اما یک امتیازی است که به فرد مورد نظر توسط یک کشور خارجی اعطا شده است و خاصیت همان تابعیت را دارد، اما متأسفانه در قوانین ما این موضوع ذکر نشده است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دوتابعیتی‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت یک خطر بالقوه برای کشور و نظام هستند و ضرباتی که به کشور و نظام می‌زنند، به مراتب سنگین‌تر از ضرباتی است که از جانب دشمن به ما وارد می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیاری از نفوذها، عملیات‌های جاسوسی و همچنین خرابکارانه در نتیجه همین حضور دوتابعیتی‌ها حاصل می‌شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: گزارش اداره اطلاعات در جلسه امروز نشان داد که دستگاه اطلاعاتی ما اقدامات خوبی را در بحث دوتابعیتی‌ها انجام داده، ما هم ضمن تشکر از اداره اطلاعات، لازم است مجلس و دستگاه‌های امنیتی دست به دست هم دهند تا خلاءهای قانونی در این حوزه را مرتفع سازند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: گزارش امروز اداره اطلاعات نشان داد که این نهاد اشراف خوبی روی بحث دوتابعیتی‌ها دارد و در رابطه با این موضوع در پاسخ به استعلامات برای افراد به صورت فرد به فرد، اطلاعات مربوط به آنها را اعلام می‌کند و به خاطر مصلحت نظام و کشور، اطلاعات را به صورت کلی مطرح نمی‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید