پشت پرده یک عکس پرمعنا از رهبر انقلاب

کدخبر: ۲۸۸۶۴۵
اقتصادنیوز: نخستین عکس در نمایشگاه اسناد همکاری‌های سازمان ملل متحد و ایران که این روزها در مهاباد دایر شده، مربوط به سفر «خاویر پرز دکوئیار» دبیرکل وقت این سازمان به تهران و دیدار وی با رییس جمهوری وقت ایران است؛ عکسی که در سایت مقام معظم رهبری از آن به «منطق ملت ما» تعبیر شده و هنوز هم برای وصف ویژگی‌های ایرانیان در دوره کنونی صادق است.
پشت پرده یک عکس پرمعنا از رهبر انقلاب

با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی « KHAMENEI.IR» در مورد دیدار دیپلماتیک «دکوئیار» و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشته شده: «در بحبوحه جنگ تحمیلیِ رژیم بعث علیه ایران، سازمان ملل و شورای امنیت آن از بازیگران مهم و تأثیرگذار در وقایع جنگ بودند. هر چند که سازمان ملل خیلی زود نشان داد که در مواقع حسّاس در مشت ابرقدرت‌ها قرار می‌گیرد اما جایگاه خوبی بود برای اعلان مواضع ایران مقاوم و مدافع؛ رئیس‌جمهوری ایران اسلامی هم شاید بهترین زبان گویا برای رساندن «منطق قوی ملت» به گوش سردمداران جامعه جهانی و مردم دنیا به شمار می‌آمد».

«حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار هم به نقد عملکرد سازمان ملل در موضوع جنگ پرداختند و هم مهمترین دغدغه نظام و ملت ایران یعنی «تعیین متجاوز» جنگ و محاکمه آن را اعلام کردند. از این رو «تنها فرمولی» که از نظر ایشان می‌توانست مورد قبول ملت ایران باشد، فرمولی بود که در آن «تنبیه متجاوز» پیش‌بینی شده باشد. آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار از «منطق ملت ما» به دبیرکل سازمان ملل گفتند؛ ملتی «سرسخت و مبارز و مؤمن» که هرگز تسلیم فشار نخواهند شد».

حالا هم پس از چند دهه از آن دیدار تاریخی، ملت سرسخت و مبارز ایران تسلیم فشار ابرقدرت‌ها نمی‌شوند و با ایمان به خدا آماده رویارویی با بحران‌های مختلف و تحریم‌های یکجانبه هستند.

آیت الله خامنه ای در این عکس با روی گشاده و با لبخند از «دکوئیار» استقبال کرده است و در پس زمینه عکس نیز چندین عکاس و فیلمبردار در حال ثبت لحظه دیدار این ۲ شخصیت مهم هستند.

تک تک عکس‌های این نمایشگاه از داستانی واقعی خبر می‌داد؛ مثل عکسی که در توضیحات آن نوشته شده بود: «تصویب قطعنامه جهان در برابر خشونت و افراطی گری خشونت آمیز»؛ این ماجرا بر می‌گردد به زمانی که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳ در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایده «جهان عاری از خشونت و افراطی گری» را ارائه کرد.

گویا در همان مجمع ایده مطرح شده و به قطعنامه تبدیل شده بود و تصویب این ایده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اهمیت پرداختن به مقوله خشونت در جهان را نشان می‌داد.
این نمایشگاه که در فضایی با معماری چشم نواز برپا شده، با لوگوهای ایرنا و پرچم کشورمان مزین و با گل‌های زیبایی آراسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید