رویترز: نظام بازنشستگی و مزایای بیکاری در فرانسه تغییر می کند

کدخبر: ۲۸۸۷۱۷
اقتصادنیوز - خبرگزاری رویترز گزارش داد، همزمان با کاهش اعتراضات «جلیقه زردها» و افزایش محبوبیت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، ««ادوارد فیلیپ» نخست وزیر این شکور جزییات بیشتری را در خصوص تغییرات مورد نظر در نظام بازنشستگی و مزایای بیکاری ارائه دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ انتظار می‌رود نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه در پارلمان این کشور درباره جزئیات طرح اصلاحاتیمکرون سخنرانی کند.

این اقدامات که از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی و شرکای فرانسه در منطقه یورو بخشی از برنامه مدرنیزه سازی مکرون است، به دلیل اعتراضات در فرانسه به مدت ۶ ماه به تعویق افتاد.

جنبش موسوم به «جلیقه زردها» که از سال گذشته در اعتراض به مالیات سوخت آغاز شد، به چالشی گسترده‌تر علیه ریاست جمهوری مکرون تبدیل شده است.

مکرون هفته گذشته گفت اصلاحات در فراسنه مانند تلاش برای عبور از «دره مرگ» و تنها راه حفظ این مسیر است.

این اظهارات درحالی مطرح شده که اصلاحاتی که وی از آنها پرده برداشته هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

مکرون در گفت وگو با بانکداران حاضر در «کنفرانس بین المللی پولی» گفت: «ما در وسط این دره مرگ بودیم که مورد حمله قرار گرفتیم.»

رویترز نوشت: مکرون امیدوار است که طرح‌های اصلاحاتی اش را به مسیر اصلی آن برگرداند.

این گزارش افزود: تعداد معترضان جلیقه زردی که هر شنبه به خیابان‌ها می آیند رو به کاهش است. شکست رقبای اصلی مکروندر انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا از جمله احزاب سوسیالست ها و جمهوریخواهان محافظه کار، باعث تقویت روحیه کاخ الیزه شده است.

محبوبیت مکرون همچنان پایین است اما از زمان انتخابات پارلمان اروپا میزان محبوبیت وی اندکی افزایش یافته است و بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه «اِلاب/ Elabe» به سفارش روزنامه «لیزکو» فرانسه نشان می‌دهد که میزان محبوبیت او با پنج درصد افزایش به ۳۲ درصد رسیده که ازتابستان گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

به نوشته رویترز، خبرهای اقتصادی مثبت از جمله کاهش بیکاری، افزایش مصرف کنندگان و تقویت روحیه فعالان تجاری افزایش روحیه رئیس جمهور فرانسه شده است.

یک مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است، در بخش اصلاحات، دولت فرانسه تلاش می‌کند سن بازنشستگی را به ۶۴ سال برساند. شرایط بهره مندی از مزایای بیکاری دشوارتر خواهد شد.

بر اساس گزارش هفته گذشته روزنامه «لیزکو»، این اقدام باعث صرفه جویی ۱.۳ میلیارد یوروی در سال خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید