انتقاد مطهری از بی‌خبری مجلس و وزارت امورخارجه از رفت‌وآمدهای اخیر دیپلماتیک در ایران

کدخبر: ۲۸۸۷۶۳
اقتصادنیوز:‌علی مطهری در مورد رفتار اروپایی‌ها با برجام بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: ما باید به همان مهلت دوماهه که به اروپا دادیم عمل کنیم. اگر اینها اقدام قابل قبولی انجام ندادند همان 18تیر اقدامات بعدی را انجام دهیم و خیلی معطل آنها نشویم.

به گزارش اقتصادنیوز نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با عصرایران با اشاره به دیدارهای دیپلماتیکی که این روزها در ایران انجام می‌شود ادامه داد: این کشورها نگران منافع خودشان هستند و ژاپن هم شامل این اصل می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اینکه ژاپن می خواهد میانجی‌گری کند و یا اگر از طرف سلطان قابوس نماینده‌ای آمده است، نه مجلس و نه حتی وزیر خارجه در جریان نبوده‌‎اند و این روش بدی است که مسئولان قانونی در جریان این امور نیستند. ما نمی‌دانیم چه پیامی آورده شده است و چه پاسخی داده شده است و این خوب نیست.

مطهری با بیان اینکه گزارشی در این زمینه به مجلس ارائه نمی شود گفت: وقتی وزیر خارجه خبر ندارد ما نیز خبر نداریم ،اطلاعاتی که ما داریم این است که وزیر امور خارجه به صورت مستقیم در جریان امور نبوده است و نقشی نداشتند و این درست نیست. چرا که دستگاه رسمی دیپلماسی کشور وزارت خارجه است و باید در جریان باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید