رونمایی از گران‌ترین سرمربی فوتبال باشگاهی ایران

کدخبر: ۲۸۸۹۳۴
اقتصاد نیوز:مدیرعامل باشگاه استقلال قرارداد این باشگاه با سرمربی ایتالیایی را نهایی کرد اما صحبت در مورد هزینه استخدام این مربی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است.
رونمایی از گران‌ترین سرمربی فوتبال باشگاهی ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، اگر ادعاهای دی‌مارتزیو درست باشد، استراماچونی از حالا گران قیمت‌ترین سرمربی لیگ برتر است.

چهارشنبه شب جانلوکا دی‌مارتزیو، مشهورترین خبرنگار نقل و انتقالات در فوتبال ایتالیا خبر انتخاب استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال را منتشر کرد. بلافاصله این خبر، روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی رفت و استراماچونی در مصاحبه‌ای با خود دی‌مارتزیو، اولین حرف‌هایش به عنوان مربی جدید استقلال را زد. امروز سایت رسمی استقلال هم، خبر دی‌مارتزیو را تایید کرد.

نکته مهم در خبری که دی‌مارتزیو روی سایتش گذاشت، رقم قرارداد استراماچونی بود. او دقیقا توضیح داده که استقلال، قراردادی دو ساله با استراما بسته و در صورت توافق، این قرارداد برای سال سوم تمدید می‌شود. دستمزد استراماچونی برای هر سال هم 1.6 میلیون یورو خواهد بود! با توجه به اینکه اخبار دی‌مارتزیو معمولا دقیق هستند، می‌توان استراماچونی را گران‌قیمت‌ترین سرمربی لیگ برتر نامید.

حضور استراماچونی در ایران، حدود سالی 24 میلیارد تومان برای استقلال هزینه دارد و با توجه به قطعی بودن قرارداد دو ساله، آن‌ها باید تا پایان فصل آینده 48 میلیارد تومان به این مربی ایتالیایی پرداخت کنند. تا قبل از ورود استراماچونی، برانکو ایوانکوویچ گرانقیمت‌ترین سرمربی لیگ برتر محسوب می‌شد. قرارداد برانکو بر اساس اعلام منابع مختلف، 1.2 میلیون یوروست که البته این قرارداد شامل پاداش قهرمانی و پیروزی‌ها هم می‌شود. استراما با جهشی 400 هزار دلاری، حالا بیشترین پول را برای نشستن روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌گیرد.

استقلالی‌ها قرارداد دو ساله با استراماچونی را تایید کرده‌اند اما تا امروز، ارقامی کمتر از نصف 1.6 میلیون یورو را به عنوان دستمزد سالیانه استراما مطرح کرده بودند. آن‌ها فعلا واکنشی که خبر دی‌مارتزیو و رقم اعلامی او نداشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید