آتش سوزی هر دو نفتکش سانحه دیده مهار شد

کدخبر: ۲۸۸۹۷۷
اقتصادنیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به تشریح جزئیات عملیات امداد و نجات دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام، در دریای عمان پرداخت.
آتش سوزی هر دو نفتکش سانحه دیده مهار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه اکنون مشکلی در دو نفتکش سانحه دیده روز گذشته (۲۳ خرداد) در دریای عمان وجود ندارد، افزود: اکنون هر دو نفتکش فاقد آتش و دود و حرارت بوده و مشکلی از این بابت ندارند.

وی با بیان اینکه با توجه به محموله این دو نفتکش، مالکین تصمیم گرفتند ارزیابی بیشتری از وضعیت بار و محموله آن توسط از طریق سلوج کمپانی‌ها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: پس از نتیجه ارزیابی‌ها مالکین تصمیم به جابجایی نفتکش و خدمه خواهند گرفت.

عفیفی پور با اشاره به اینکه با مالکین نفتکش در تماس و ارتباط برای پیگیری این موضوع هستیم، اضافه کرد: وضعیت انتقال خدمه بستگی به مالک نفتکش دارد که پس از ارزیابی تصمیم بگیرد که نفتکش را با خدمه انتقال دهد یا خدمه با پرواز راهی کشورشان شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: ۲۳ خدمه این شناور کاملاً سالم هستند و به بندر جاسک منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در عملیات امداد و نجات روز گذشته (۲۳ خرداد) یک فروند بالگرد، یک شناور ناجی و یک یدک‌کش نیز در محل سانحه حضور یافتند، اضافه کرد: بیش از ۳۰ نفر در امداد و نجات این سانحه دخیل و درگیر بودند چه افرادی که از بندرعباس عازم جاسک شده و چه نیروهای امداد و نجات مستقر در شهرستان جاسک که به‌واسطه زحماتشان جای تقدیر دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معاونت دریایی و مرکز جستجو نجات دریایی در این عملیات زحمات زیادی متقبل شدند، عنوان کرد: بنده خود از لحظات اولیه سانحه در مرکز امداد و نجات حضور پیداکرده و خوشبختانه در کمتر از چهار ساعت موفق به پایان عملیات خاموش کردن آتش‌سوزی در دو نفتکش شدیم.

وی با بیان اینکه آتش در شناوری که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد به دلیل آتش‌سوزی در موتورخانه در همان ساعات اولیه با رهاسازی گاز CO2 خاموش شد، اضافه کرد: آتش‌سوزی در شناوری که با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد به دلیل آتش‌سوزی بر روی عرشه با تلاش‌های تیم‌های امداد و نجات پس از چهار ساعت خاموش و اکنون در شرایط کنترل هستند.

عفیفی پور با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به ارزیابی اینکه جاسک نقطه‌ای مهم و استراتژیک و نزدیک‌ترین نقطه به مسیر ورودی شناورها به خلیج‌فارس است اقدام به استقرار شناور ناجی در این شهرستان کردیم، بیان کرد: این عملیات نشان داد که اکنون علاوه بر اجرای موفق عملیات امداد و نجات شناورهای محلی، در عرصه‌های بین‌المللی هم بنادر و دریانوردی هرمزگان نقش‌آفرینی کرده و نقطه مثبتی برای کشورمان در اعتماد بخشی به‌تمامی دریانوردان بین‌المللی خواهد بود و ازاین‌پس برنامه‌های بیشتری برای تقویت مرکز امداد و نجات در شهرستان جاسک خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، حوالی ظهر پنجشنبه (۲۳ خرداد) دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام، در دریای عمان دچار آتش‌سوزی شدند. این دو نفتکش فرانت آلتر ( Front Altair ) و کوکوکا کوریجس ( Kokuka Courageous ) نام دارند که به ترتیب با پرچم جزایر مارشال و پرچم پاناما در حال حرکت بودند. در پی این حادثه، انفجارها و آتش‌سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد. تمامی کارکنان این دو نفتکش تخلیه‌شده‌اند. این حادثه، «مشکوک به حمله» عنوان‌شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید