ویدیوی آمریکا از حمله به نفتکش‌ها که مضحکه مخاطبان شد

کدخبر: ۲۸۹۱۳۲
اقتصادنیوز: ویدیوی منتشره آمریکایی ها با ادعای دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان آنقدر غیرحرفه ای، مملو از اشتباه و تناقض است که اکثر کاربران شبکه های اجتماعی و مخاطبان رسانه های خارجی آن را دستمایه طنز و تمسخر قرار دادند.
ویدیوی آمریکا از حمله به نفتکش‌ها که مضحکه مخاطبان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بررسی حاضر، نظرات مخاطبان عربی و غربی در ذیل اخبار مرتبط با ویدئوی انتشاری در نمونه‌ای متشکل از حساب‌های توییتری پنج رسانه شامل «روزنامه رأی الیوم چاپ لندن و شبکه اسکای نیوز وابسته به امارات متحده عربی، شبکه بی بی سی انگلیس، شبکه سی ان ان آمریکا و شبکه ای بی سی نیوز آمریکا» منعکس شده است؛ نظراتی که آمیزه ای از سوال درباره تناقضات ویدئو، اظهار شگفتی از طراحی ناشیانه سناریوی ایران ستیزی، کیفیت بحث برانگیز ویدئوی مورد اشاره و طنزهای کاربران در این باره است.

نکته جالب توجه در واکنش اینترنتی مخاطبان رسانه‌ها به ویدئوی انتشاری آمریکایی‌ها این است که در میان انبوه نظرات به ندرت می‌توان نظری را مشاهده کرد که بر ادعای آمریکایی‌ها مهر تأیید زده باشد و نظرات متعددی عکس این حالت را صادق می‌دانند یعنی باور دارند که این حملات، کار آمریکا، رژیم صهیونیستی یا همپیمانان منطقه‌ای آنها مانند عربستان سعودی و امارات است.

بخشی از نظرات کاربران و مخاطبان این رسانه‌ها در ادامه می‌آید:

- سوالات زیادی نشان می‌دهد که این ویدئو چیزی را نشان نمی دهد…چگونه عملیاتی سری به این خطرناکی (ادعای کندن مین از دیواره کشتی مورد حمله) با ۱۰ یا ۱۵ نفر اجرا می‌شود؟ این حماقت و رفتارها را انسان‌های عاقل نمی‌کنند بلکه از جماعت ابومنشار (پدر اره، اشاره به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی) و اطلاعات سعودی بر می‌آید.

- آدم فهمیده متوجه می‌شود که این قایق نجات است و اگر آن طور که آمریکا می‌گوید قایق جنگی برای مین زدایی بود نباید تعداد سرنشینان آن از ۴ نفر تجاوز می‌کرد.

- دروغ فوتوشاپی که فقط احمق‌ها باور می‌کنند.

- تولید عجیب این ویدئو نوعی از حقه‌های هالیوودی فریبکارانه است.

- خنده بازاری ساخت عربستان سعودی و امارات که ترامپ را به دردسر می‌اندازد.

- ادعا می‌کنند که ماجراجویان را در حین ارتکاب عملیات دیده‌اند پس چرا دستگیرشان نکردید شما که ادعا می‌کردید می‌توانید مورچه‌ای که روی زمین راه می‌رود هم بازداشت کنید…وزیر خارجه ما هم با چشمانی مست می‌گوید آمریکایی‌ها راست می‌گویند.

- شبیه فریب‌های ناقص تونی بلر و ناقص‌تر از او کالین پاول قبل از جنگ با عراق است.

- چه کسی از این انفجارها سود می‌برد؟ آمریکا، دشمن صهیونیستی، امارات و عربستان.

- حتی ویدئویی که از ورود اولین انسان به کره ماه منتشر شد هم از این ویدئو وضوح بسیار بیشتری داشت…بعد از حادثه انفجارهای اول، نظارت بر محموله‌های دریایی ۵۰ برابر بیشتر شد. چگونه مین‌های ادعایی کاشته شدند؟

- کشتی‌های مورد حمله سیگنال درخواست کمک فرستادند و اگر مین گذاری در کار می‌بود طبیعی است که برای مین زدایی باید قایق جنگی وارد عمل شود. سازمان جهانی دریانوردی باید امارات و عمان و سایرین را مواخذه کند که به کمک نشتافتند. از حیث فنی هم امکان مین زدایی به این راحتی وجود ندارد. حتی دریانوردان ساده هم این را باور نمی‌کنند. مین دریایی، پروانه نشسته بر بدنه کشتی نیست که با بازی کودکانه بتوان آن را جداسازی کرد.

از جهت سیاسی هم باید گفت ما نادان نیستیم که ندانیم مجری این عملیات متأسفانه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند.

- ویدئو نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردان در نزدیک مین ادعایی روی قایق ایستاده‌اند در حالی که اولین شرط مین زدایی آن است که همه تا مسافتی امن از محل مین زدایی دور شوند. حرکت یکی از آنها نشان می‌دهد که گویا از طنابی بر بدنه کشتی آویزان شده تا پایین بیاید و وارد قایق شود. از این گذشته، مین‌های دریایی در پایین‌تر از سطح آب روی بخش زیرین کشتی نصب می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را قانع کنند که عملیات نجات از سوی نیروی دریایی ایران همان عملیات مین زدایی بوده است.

- حیرت آور است. اگر آمریکایی‌ها قربانیان را رها کرده‌اند که متهم به نجات ندادن کشتی و بازی با جان سرنشینان آن می‌شوند و اگر غیر از این است که دوربین باید حرکات مهاجمان را در همه مراحل رصد می‌کرد در حالی که ویدئو ناقص است. معلوم نیست قایق از کجا می‌آید و به کجا می‌رود.

- مشخص است که آمریکایی‌ها هویت مهاجمان را مشاهده کرده‌اند و دقیقاً از این ویدئوی مبهم فهمیده‌اند که کار سپاه پاسداران است. این هوشمندی، مضحک است.

-مین زدایی اگر کار ایرانی‌ها بوده که نشان می‌دهد ایران در نجات دریانوردان سهیم بوده است و نگذاشته مین باقی مانده منفجر شود. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی (اسرائیل) تخریب می‌کند و ایران نجات می‌دهد و مین زدایی می‌کند.

- پرچم غلط؛ این ویدئو می‌خواهد آدرس اشتباهی بدهد.

- خنده دار است. آیا واقعاً ایران به همین سادگی که مین زدایی می‌کند مین گذاری هم کرده است؟ آیا ایران غواص ندارد که به جای راه انداختن این نمایش سینمایی اقدام به مین زدایی کند؟

- اگر این فیلم را باور کنیم یعنی آمریکا ایستاده و تماشا کرده است!

- سناریوی واقعاً ضعیفی بود. از دولتی در ابعاد آمریکا بعید است. در اقدام بعدی کارگردانتان را عوض و قصه را باورپذیر کنید!

- آمریکا می‌گوید ایران موشکی به سوی پهپادش شلیک کرده و آنها واکنشی نشان نداده‌اند!! آمریکایی‌ها قایق‌های ایرانی را هم دیده‌اند که به کشتی‌ها نزدیک می‌شوند و هیچ کاری نکردند!! و باز هم دیده‌اند که قایق ایرانی آمده تا مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کند و باز هم کاری نکرده‌اند!! پس ناوگان‌های دریایی آمریکا چه غلطی می‌کنند؟ مسخره است.

- مالک کشتی ژاپنی همه بافته‌های آمریکا را پنبه کرد و گفت که شیئی پرنده به نفتکش حمله کرده است. بنابراین قضیه عکس آن چیزی است که می‌گویند.

- سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده که در آینده نزدیک شهاب سنگی به زمین برخورد خواهد کرد و دولت آمریکا این حادثه را به ایران نسبت داده زیرا این شهاب سنگ از آسمان ایران عبور خواهد کرد!

- آیا ایرانی‌ها با این ساده لوحی در مقابل دوربین‌های ماهواره‌ای ظاهر می‌شوند تا تصویرشان در صحنه جرم ثبت شود. دیگران را بی عقل فرض نکنید.

- روی قایق ایرانی نوشته شده «من ایرانی هستم»!‌

- اگر ایرانی‌ها مین گذاری کرده‌اند چه اجباری داشتند که مین عمل نکرده را از بدنه کشتی جدا کنند؟

- حتی دوربین زنگ در خانه من هم تصویری واضح‌تر از این می‌گیرد.

- قطعاً این حمله را یکی از شناورهای آمریکایی با هدف ترساندن کشورهای عربی خلیج (فارس) و عربستان با هدف دوشیدن میلیون‌ها دلار دیگر در مقابل حمایت از آنها انجام داده است.

- این تصاویر در سال ۱۹۴۰ گرفته شده است!

- احمقانه است که آمریکایی‌ها تصویر مین زدایی را گرفته‌اند اما ویدئویی از مین گذاری ندارند!

دو فروند کشتی نفت کش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند. اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفت کش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. چند نفتکش عربستان و امارات نیز روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید