اردوغان: وضعیت تحمیلی بر قدس را نمی‌پذیرم + فیلم

کدخبر: ۲۸۹۲۴۳
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز در پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان بر حمایت آنکار از فلسطین تاکید کرد و گفت که «ترکیه اقدامات تحمیل شده اخیر در قدس را نمی‌پذیرد».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «رجب طیب اردوغان» بعد از ظهر امروز شنبه در پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان درباره اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس سخنرانی و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که «ما تلاش‌ برای تغییر وضعیت قدس و اقدامات تحمیل شده در قدس را رد می‌کنیم».

رجب طیب اردوغان همچنین تاکید کرد که ترکیه موضع فعالی درباره مسأله فلسطین دارد.

وی از آمریکا و جامعه جهانی خواست تا به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شأن تاریخی و قانونی بیت‌المقدس احترام بگذارند.

پنجمین کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا «سیکا» امروز در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به میزبانی رئیس‌جمهور این کشور و با حضور روسای جمهور ترکیه، روسیه، چین، ایران، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، بنگلادش، سریلانکا، رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزار شد.

ترامپ در تاریخ ششم دسامبر سال 2017 قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و در ماه مه سال 2018 نیز سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس منتقل شد.

سازمان همکاری اسلامی نیز در پی صدور این تصمیم ترامپ در استانبول نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کرده و تمام جهان را به معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین فراخواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید