وضعیت عجیب پرداخت خسارت بیمه در تصادفات پراید و پورشه!

کدخبر: ۲۸۹۲۵۷
​اقتصاد نیوز:پرداخت خسارت بیمه علی الخصوص در زمینه بیمه شخص ثالث در یکسال اخیر به مشکلات زیادی برخورد کرده و شرکت‌های بیمه به دلیل نوسانات شدید خسارات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی با توجه به گرانی‌های روز افزون آنها فرمول‌های عجیبی برای پرداخت خسارت دارند که حتی بعضا باعث می‌شود تا تصادف با پورشه به صرفه‌تر از تصادف با خودرویی مانند پراید باشد!
وضعیت عجیب پرداخت خسارت بیمه در تصادفات پراید و پورشه!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، فرمول محاسبه خسارت در تصادفات ما بین خودروهای ارزان قیمت و خودروهای لوکس در ایران به قدری عجیب است که باید بگوییم اگر صاحب یک پراید هستید و در تصادفی سخت به یک پورشه برخورد کرده‌اید، به کلی فکر فرار و گذاشتن سوییچ به عنوان خسارت را از سرتان بیرون کنید چرا که طبق قانون بخش اندکی از پرداخت خسارت به عهده شما بوده و مابقی خسارت از جیب خودروی لوکس خارج خواهد شد! البته در صورتی که خودروی پورشه بیمه بدنه داشته باشد هزینه مربوطه از این‌ طریق پرداخت می‌شود و در غیر این‌صورت عملا صاحب خودرو به خرج سنگینی خواهد افتاد!

مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنهالبته خیلی دلتان را به این قانون خوش نکنید چرا که اگر به خودرویی مثل سراتو یا مزدا و … برخورد کنید همین فرمول عجیب باعث می‌شود تا احتمالا خودروی پرایدتان را به عنوان خسارت به صاحب آن خودرو تقدیم کنید! به بیان دیگر اینکه پرداخت خسارت برای تصادف با پورشه چیزی در حدود 5-6 میلیون تومان برای شما هزینه در برخواهد داشت و در برخورد با سراتو احتمالا چیزی در حدود ده برابر این عدد هزینه در بردارد!

البته این قانون شامل تغییراتی هم شده که در نهایت بازهم راننده مقصر برنده اصلی ماجراست و مشخص نیست که چرا باید قانون بدین شکل نوشته شود چرا که در یک محاسبه سرانگشتی در بعضی از تصادفات ما را به این نتیجه رسانده که تصادف با یک خودروی پراید به مراتب سنگین‌تر از تصادف با یک خودروی لوکس خواهد بود و همین سلسله مراتب تا پایان کار ادامه خواهد داشت!

بیمه شخص ثالث تخفیف خرید بیمه به طور مثال اگر شما با یک خودروی یک میلیارد تومانی برخورد کنید و خسارت 150 میلیون تومانی به دنبال داشته باشد، با در نظر گرفتن بحث دیه و فرمول مربوط به این موضوع شما صرفا چیزی در حدود 27 میلیون تومان از خسارت مربوط را پرداخت خواهید کرد که اگر بیمه شخص ثالثتان را در زمینه خرید تا این سقف بالا برده باشید، حتی یک ریال از جیبش نخواهد پرداخت و مابقی خسارت یا از بیمه بدنه شخص مقابل پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت صاحب خودروی یک میلیارد تومانی بایستی از جیب خود بپردازد!

به همین دلیل کارشناسان بیمه نسبت به خرید بیمه بدنه برای خودروهای لوکس هشدار می‌دهند تا از خسارت‌های این چنینی در امان مانده و با توجه به قوانین موجود دچار ضرر و زیان مالی نشوند. شما باید بدانید که در حال حاضر قوانین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه به گونه ایست که در صورت مختار بودن در تصادف بین پورشه کاین و سراتو بایستی هر چه سریعتر خودروی خود را به پورشه کاین بزنید تا از یک خسارت سنگین در تصادف با سراتو جلوگیری کنید!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید