شانس بوریس جانسون برای نخست وزیری انگلیس بیشتر شد

کدخبر: ۲۸۹۵۶۲
اقتصادنیوز: با حمایت یکی از رقبای سابق، شانس بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس برای احراز پست نخست وزیری بیشتر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، "مت هانکوک" وزیر بهداشت و سلامت انگلیس و یکی از رقبای احراز پست نخست وزیری، امروز دوشنبه رسما حمایت خود را از بوریس جانسون اعلام کرده و گفته است که تقریبا مطمئن است که جانسون در این رقابت به پیروزی خواهد رسید.

هانکوک روز جمعه رسما کناره گیری خود را از رقابت برای احراز پست نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است. وی تنها 20 رای از نمایندگان محافظه کار انگلیس دریافت کرد و این مساله موجب شد تا از این رقابت کناره گیری کند.

وی در اظهاراتی گفت: تصور می کنم جانسون بهترین گزینه برای اداره و هدایت حزب محافظه کار است. جانسون یک کمپین منظم را برای پیروزی در این رقابت و کسب پست نخست وزیری به راه انداخته است. افراد باید اختلافات خود را برای دستیابی به یک هدف بزرگتر کنار بگذارند. نظر من این است که باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای دستیابی به اتحاد تلاش کنیم.

به نظر می رسد بحران برگزیت در صورت نخست وزیر شدن جانسون شدیدتر از قبل شود چرا که جانسون قول داده است تا بریتانیا را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

پارلمان انگلیس اعلام کرده است که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق تلاش خواهد کرد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق نهایی می تواند تبعات منفی زیادی را برای اقتصاد و تجارت انگلیس و اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد.

جانسون در رای گیری مقدماتی حزب محافظه کار توانسته است حمایت 114 نماینده از 313 رای اخذ شده را جلب کند. نزدیکترین رقیب وی یعنی جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز 43 رای کسب کرده است. مایکل گووه وزیر محیط زیست نیز موفق به کسب 37 رای شده است.

نخست‌وزیر جدید انگلیس نمی‌تواند توافق برگزیت را مجدد مورد مذاکره قرار دهد

خبر دیگر از تحولات مربوط به برگزیت اینکه، ژان آسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ در اظهاراتی تاکید کرد: این تصور نادرست و اشتباه است که فکر کنیم نخست وزیر جدید انگلیس می تواند توافق برگزیت را مجددا مورد مذاکره قرار دهد چرا که مفاد اصلی این توافقنامه پیش از این نهایی شده است.

وی در ادامه افزود: فارغ از نام نخست وزیر جدید انگلیس، توافق برگزیت اکنون روز میز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید