رایزنی پمپئو با معاون نخست‌وزیر ایتالیا علیه ایران

کدخبر: ۲۸۹۷۵۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در دیدار روز دوشنبه با معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا در واشنگتن، با او درباره مقابله با تهدیدات روسیه، ایران و چین رایزنی کرد.
رایزنی پمپئو با معاون نخست‌وزیر ایتالیا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا که به داشتن مواضع دست راستی و مخالفت با سیاست‌های اتحادیه اروپا شهرت دارد، بر لزوم همکاری دو کشور به منظور «مقابله با خطرهای امنیتی برآمده از روسیه و ایران» تاکید کرده است.

«ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است، روز دوشنبه (دیروز) با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

پنس بعد از دیدار دوجانبه با سالوینی، این دیدار را «فوق‌العاده» خواند و خبر داد که دو طرف درباره روابط آمریکا و ایتالیا و «اولویت‌های مشترک» دو کشور صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای درباره دیدار پامپئو با سالوینی، از رایزنی‌های وزیر خارجه آمریکا با میهمان ایتالیایی خود علیه ایران، روسیه و چین خبر داد.

در این بیانیه آمده است که پامپئو و سالوینی بر «اهمیت روابط بلندمدت ایالات متحده با ایتالیا به عنوان همپیمانان عضو ناتو و اعضای گروه ۷ تاکید کردند».

به روایت وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ با این مقام ارشد ایتالیایی درباره «مقابله کردن با خطرهای امنیتی منطقه‌ای روسیه و ایران، تهدید سرمایه‌گذاری‌های غارتگرانه چین در زیرساخت‌های کلیدی و فناوری‌ها در ایتالیا و اروپا و لزوم تقویت همکاری دفاعی آمریکا- ایتالیا صحبت کردند».

مقام‌های واشنگتن بارها به رُم درباره حضور شرکت‌های چینی در بازار ایتالیا و همکاری این کشور اروپایی در پروژه بزرگ «کمربند و جاده» هشدار داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید