استعفای ۵۰ مدیر وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس

کدخبر: ۲۸۹۷۵۴
اقتصادنیوز: جمال عرف گفت: یک نفر از استانداران و تعدادی از فرمانداران و رده‌های مختلف و ۵۰ نفر از مدیران در وزارت کشور استعفای خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، نشست خبری رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز(سه‌شنبه 28خرداد) در محل وزارت کشور برگزار شد.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در اولین  نشست خبری خود گفت: سال 98 با بارش ها و نعمت های الهی شروع شد و با توجه به شدت بارشها که در 100سال اخیر کم‌نظیر بود منجر به درگیر شدن 25 استان شد و کشور سال را با بحث سیل شروع کرد.

وی افزود: تشدید تحریم های ظالمانه آمریکا را نیز شاهدیم. از طرفی صحبت از مذاکره می‌کنند و از طرفی تحریم‌های غیرقانونی را تمدید می‌کنند. ما ملتی بودیم بر اساس مذارکات طولانی به معاهده بین المالکی رسیدیم قطعنامه 2231 ضمانت اجرایی آن بود و طرف‌ها متعهد به اجرای آن بودند. ترامپ برجام را شکست بزرگی برای آمریکا می‌دانست و تلاش می‌کرد که ما از برجام خارج شویم بعد از اینکه موفق نشد خودش خارج شد. آمریکایی‌ها عملا حقوق بین المالکی را ذبح کردند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در سال 98 ما وارد یکی از مهمترین رویدادهای این سال خواهیم شد که انتخاب مجلس است و یکی از نمادهای مردم سالاری دینی است. وزارت کشور وظیفه اجرای انتخابات را دارد و از دهم اردیبهشت تقویم انتخابات در وزارت کشور با تعیین رییس و اعضای این ستاد کلید زده شد. 

عرف ادامه داد: در مرحله دوم نیز وارد دهم الی شانزدهم خرداد شدیم که کسانی که جزو مقامات هستند چه مقامات ملی و محلی موظف هستند شش ماه قبل از انتخابات استعفا دهند. یک نفر از استانداران و تعدادی از فرمانداران و رده های مختلف استعفای خود را اعلام کردند و 50 نفر از مدیران در وزارت کشور استعفای خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: در سایر دستگاه‌ها هم استعفاها اعلام شده و از 16 خرداد به بعد تا حدودی کشور وارد فضای انتخابات می‌شود. برای انتخابات ارکان مشارکت، امنیت و رقابت را قائل هستیم و وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید