واکنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران

کدخبر: ۲۹۰۱۴۵
اقتصادنیوز : رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار رویکردی محتاطانه از سوی واشنگتن در خصوص ایران شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل مهر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری و در واکنش به اسقاط پهپاد آمریکا توسط ایران، آن را موقعیتی خطرناک توصیف کرد.

وی خواستار رویکردی محتاطانه در قبال ایران شد و گفت: باید در دفاع از خود در منطقه به صورت نیرومند و استراتژیک عمل کنیم و نباید بی احتیاط باشیم.

وی افزود که فکر نمی‌کند ترامپ به دنبال جنگ با ایران باشد و هیچکس در آمریکا تمایل به جنگ با ایران ندارد.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به اسقاط پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پیامی توئیتری آن را اشتباه بسیار بزرگی توصیف کرد.

ترامپ در این خصوص مدعی شد که ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده است.

به گزارش شبکه سی ان ان کاخ سفید هم برای بررسی ساقط شدن پهپاد آمریکایی از سوی ایران تشکیل جلسه داده است. در این جلسه «پاتریک شاناهان» سرپرست مستعفی وزارت دفاع و «مارک اسپر» سرپرست جدید وزارت دفاع حضور دارند. این در حالی است که شخص ترامپ در این جلسه حاضر نیست.

لازم به ذکر است در نخستین ساعات بامداد امروز پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید