وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

ایجاد2 شهرک مشترک بین ایران و عراق

کدخبر: ۲۹۰۱۵۷
اقتصادنیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به سردشت با بیان اینکه مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری های کشور ایران با عراق افزایش یافته است گفت: در سفرهای اخیر توافق شده دو شهرک مشترک در شمال و جنوب کشور عراق ایجاد شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس  ، رضا رحمانی امروز در نشست بررسی و رفع موانع مشکلات بازارچه‌های مرزی و شهرک‌های صنعتی در سردشت با بیان اینکه در موضوع گذر‌گاه‌های مرزی رسمی و غیر‌رسمی و در حوزه ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک، توافقات زیادی شده است اظهار کرد: رسمی شدن مرز کیله سردشت جزو محور‌های مذاکرات بوده و همه مقامات نظر مثبت داشته و موافق بوده‌اند بنابراین صرفا باید مراحل قانونی خود را طی کند.

وی هدف از سفر خود را بازدید و بررسی موانع و مشکلات بازارچه‌ها و شهرک‌های صنعتی عنوان و افزود: در حوزه معادن فعالیت‌های قابل توجهی در این منطقه دیده نمی‌شود که باید متناسب با ظرفیت سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به اکتشافات شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این منطقه در حوزه تجارت برجسته بوده و موقعیت خوب و استثنایی در صادرات و واردات دارد.

وی با بیان اینکه اگر منطقه شکوفا نشود باید خود را مقصر دانست، اذعان کرد: در حوزه تولیدات صنعتی فرصت و ظرفیت‌های خوبی برای صادرات است و  در همه جای کشور به وفور تولیدات به قیمت مناسب وجود دارد که لازمه‌اش تشکیل یک ستاد یا شرکتی است.

رحمانی با اشاره به مصوبات و آیین نامه‌ها و بیان اینکه نیت دولت روانسازی و فعال بودن مبادلات مرزی و ایجاد درآمد و برطرف کردن نیاز‌های کشور بوده، تاکید کرد: در اجرا باید سهل گرفته شود و آنجایی که تفسیر و ملاحظاتی وجود دارد، تغییر یا اصلاح شده و یا به رویه گذشته بازگشت تا مانعی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه برای کار سالم هیچ محدودیتی وجود ندارد و با سوءاستفاده کنندگان به شدت برخورد می‌شود، عنوان کرد: هر شرکتی بتواند صادرات انجام دهد می‌تواند از ظرفیت صندوق‌ها استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری های کشور ایران با عراق افزایش یافته، گفت: در سفرهای اخیر توافق شده دو شهرک مشترک در شمال و جنوب کشور عراق ایجاد شود و همچنین بزودی شهرک‌های مشترک صنعتی ایجاد خواهند شد و بنابراین آینده‌ای خوب برای صادرات در پیش است.

وی در پایان تصریح کرد: برای زیر‌ساخت‌های شهرک صنعتی و بازارچه مرزی، به غیر از اعتبارات استانی بودجه‌ای ویژه اختصاص خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید