خبر تازه سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت درباره ارز

کدخبر: ۲۹۰۱۶۵
اقتصادنیوز: سخنگوی دولت در تازه‌ترین توییتر خود، درباره حذف ارز دولتی واکنش نشان داد.

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در تازه‌ترین توییتر خود نوشت: این روزها برخی گمانه‌زنی‌های اقتصادی به التهاب بازار دامن می‌زند. »

وی عنوان کرد: «تا پایان سال ۹۸ هیچ تغییری در تصمیم دولت در رابطه با تامین کالاهای اساسی و نرخ ارز صورت نخواهد گرفت.»

سخنگوی دولت تاکید کرد: «تامین برخی از کالاها به سیاق قبل ادامه می‌یابد. »

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی نیز دیروز در واکنش به انتشار اخباری در خصوص تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: «فعلا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی برقرار است و نشنیده‌ام که حذف آن در دستور کار باشد. »

وی درباره ادعای اعضای اتاق بازرگانی درباره حذف سامانه نیما، عنوان کرد: «سامانه نیما حذف نمی‌شود، اما نرخ آن به قیمت بازار آزاد نزدیک شده است. » همتی با بیان اینکه نمی دانم که چرا مرتب این موضوع را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: «اکنون نرخ حواله نیما با نرخ حواله بازار آزاد تفاوتی ندارد. »

وی خاطرنشان کرد: «دلیل اینکه در روزهای اخیر ارز زیادی در سامانه نیما عرضه می‌شود این است که عرضه حواله‌های ارزی در سامانه نیما برای صادرکنندگان مطلوب‌تر است. »

وی درباره راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز گفت: بازار متشکل ارزی جزو بازارهای مهم و حساس است که حداقل‌هایی را برای شروع کار آن تعیین کرده‌ام که در حال آماده سازی است. »

همتی با بیان اینکه این بازار حتما در واقعی کردن نرخ ارز تاثیر مثبتی خواهد داشت، تصریح کرد: «برای راه اندازی این بازار، برخی اقدامات باید انجام شود، در حال ثبت نام از صرافی‌ها هستیم و مسائل مربوط به برقراری ارتباط سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بانک‌ها با این شبکه در حال انجام است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود. »

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید