دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران:

هر حمله‌ای صورت گیرد، متجاوز پشیمان خواهد شد

کدخبر: ۲۹۰۲۳۵
اقتصادنیوز؛ علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با روسیاالیوم هشدار داد: اگر حمله‌ای به ایران صورت گیرد، طرف متجاوز پشیمان خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با شبکه روسی «روسیا الیوم»، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نه سخنانش را جدی نمی‌گیرد.

علی شمخانی

بر اساس این گزارش، وی تصریح کرد: ترامپ سیاست‌های خصمانه‌ای را در پیش گرفته است؛ سیاست‌هایی که در نهایت به شکست خواهد انجامید. ازجمله این سیاست‌های خصمانه، سیاست تحریم و جنگ اقتصادی است که اهداف خود را محقق نساخته است.

شمخانی در ادامه اظهار داشت: ایران ۱۵ همسایه دارد و باتوجه به مرزهای جغرافیایی و محیط اقتصادی و حضور ملت ایران در صحنه، تحریم‌های ایران سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت؛ کما اینکه تاکنون نیز شاهد این شکست بوده ایم.

وی تأکید کرد: سیاست ایران در منطقه در راستای حمایت از ثبات و امنیت آن است. تهران علیه هیچ طرفی حمله نکرده و در آینده نیز چنین اقدامی نمی‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: اگر حمله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، طرف متجاوز پشیمان خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد که حضور نظامی و حضور ناوگان‌های نظامی بیگانگان و به ویژه آمریکا در خلیج فارس، عامل ایجاد تنش در منطقه است. واشنگتن نباید فراموش کند که حمله صدام معدوم به ایران و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم ایران با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا و حمایت‌های برخی کشورهای منطقه صورت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید