بی‌احترامی به یک فعال محیط‌زیست؛ معاون وزیرخارجه انگلیس تعلیق شد

کدخبر: ۲۹۰۲۵۱
اقتصادنیوز؛ بی‌احترامی مارک فیلد، معاون وزیر امور خارجه انگلیس به یک فعال محیط‌زیستی در یک ضیافت دولتی، منجر به تعلیق وی از شغلش شد.
بی‌احترامی به یک فعال محیط‌زیست؛ معاون وزیرخارجه انگلیس تعلیق شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پس از آن‌که «مارک فیلد» معاون وزیر امور خارجه انگلیس یک زن فعال محیط‌زیست را با خشونت و بی‌احترامی از مراسمی بیرون کرد، توسط دفتر نخست‌وزیری این کشور مورد تعلیق قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، عصر روز پنج‌شنبه طی ضیافتی سالانه در ساختمان وزارت امور خارجه، «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی انگلیس در حال سخنرانی بود که چند زن فعال‌ محیط‌زیست، در اعتراض به تغییرات اقلیمی وارد سالن برگزاری مراسم شدند.

مارک فیلد با گرفتن پشت گردن یکی از این معترضان، او را به‌زور از جلسه‌ بیرون کرد. پخش تصاویر مربوط به این توهین فیلد در دنیای مجازی واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت.

مارک فیلد

سخنگوی دولت انگلیس درخصوص این اتفاق اعلام کرد: «نخست‌وزیر تصاویر این اتفاق را دید و آن را بسیارناراحت کننده دانست». سپس فیلد تا اطلاع ثانوی از سمت خود تعلیق شد.

از سوی دیگر پلیس لندن اعلام کرد: «تعدادی گزارش از وقوع تعرض در رویداد [ساختمان وزارت امور خارجه] دریافت کردیم. این گزارش‌ها توسط پلیس در حال بررسی است».

هزاران فعال محیط‌زیستی موسوم به «مبارزه علیه انقراض» ماه آوریل سال جاری میلادی به‌مدت چند روز خیابان‌ها و گذرگاه های مهم لندن را مسدود کردند و خواستار رسیدگی دولت به معضلات محیط‌زیستی شدند.

پلیس لندن در طول این تظاهرات گسترده بیش از هزار نفر را دستگیر کرد.

این گروه قصد دارند دولت انگلیس را مجبور سازند تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید