تبعات سنگین آتش سوزی در پالایشگاه نفت فیلادلفیا برای آمریکا

کدخبر: ۲۹۰۳۴۳
اقتصادنیوز- آتش سوزی گسترده و انفجار‌های متعدد در یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های نفت آمریکا سبب افزایش قیمت سوخت در این کشور شد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان؛ در پی آتش سوزی گسترده و انفجار‌های پی در پی در بزرگترین پالایشگاه نفت در ایالت «فیلادلفیا» آمریکا، نگرانی‌ها در مورد مشکلات زیست محیطی ناشی از حجم بالای آلودگی هوا برای ساکنان منطقه و افزایش بهای گاز تشدید شده است.

به گزارش یو‌ اس نیوز، در نتیجه وقوع آتش سوزی و سه انفجار پی در پی در بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت در ساحل شرقی آمریکا که از بامداد جمعه آغاز و تا عصر همان روز ادامه داشت، ۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش مقامات محلی فیلادلفیا، آلودگی هوای ناشی از این آتش سوزی سبب بروز نگرانی‌های جدی برای ساکنان این منطقه و دشواری در تنفس شده است.

علت این آتش سوزی گسترده همچنان مشخص نشده است.

این پالایشگاه ۱۵۰ ساله که روزانه ۳۳۵ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند، برای دومین بار در ماه جاری دچار حریق شد. پیشتر در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) این پالایشگاه با حادثه مشابهی مواجه شده بود.

تحلیلگران بازار انرژی در آمریکا اعلام کردند قیمت بنزین در چند هفته آینده به دلیل انفجار اخیر افزایش خواهد یافت. گمانه زنی‌ها در مورد تاثیر این حادثه بر بازار نفت ادامه دارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید