اسناد جدید ظریف درباره تجاوز آمریکا به حریم هوایی ایران

کدخبر: ۲۹۰۴۰۸
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با انتشار تصاویری در توئیتر بار دیگر تاکید کرد که پهپاد آمریکایی بر فراز حریم هوایی ایران در حال پرواز بود.
اسناد جدید ظریف درباره تجاوز آمریکا به حریم هوایی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با ارائه نقشه‌ای بار دیگر تاکید کرد که این پهپاد بر فراز حریم هوایی ایران در حال پرواز بود. 

وی در این پیام توئیتری نوشت: برای جزئیات دیداری بیشتر درباره مسیر، موقعیت و نقطه‌ای که  هواپیمای بدون سرنشین نظامی آمریکایی که روز پنجشنبه توسط ایران سرنگون شد و آب‌هایی که بر فراز آن در حال پرواز بود، به نقشه‌ها و  مختصات نگاه کنید. هیچ تردیدی درباره جایی که این شیء زمانی که سرنگون شد، وجود ندارد.


راهنمای نقشه: آبی: پهپاد. خط زرد: نواحی اطلاعات پروازی ایران. خط قرمز: قلمرو آب‌های سرزمینی ایران. نقاط زرد: مکان هشدارهای رادیویی ارسال شده توسط ایران. نقطه قرمز: نقطه برخورد.

وزیر امور خارجه ایران در توئیت دیگری نقشه‌ای از جهان را منتشر می‌کند که در آن مکانی که پهپاد توسط ایران سرنگون شده نقطه گذاری شده و همچنین مرز ایران و مرز آمریکا نیز با خط زرد تعیین شده است. 

 

ظریف روز پنجشنبه نیز در پیام دیگری در توئیتر نوشته بود: «پهپاد آمریکایی ساعت ۰۰:۱۴ در وضعیت پنهان‌کار از امارات متحده عربی پرواز و حریم هوایی ایران را نقض کرد. اپن پهپاد ساعت ۰۴:۴۵ در مختصات جغرافیایی(25°59'43"N 57°02'25"E)  در نزدیکی کوه مبارک هدف قرار گرفت. ما بخش‌هایی از پهپاد نظامی آمریکا را از آب‌های سرزمینی خود یعنی در همان جایی که [این هواپیما] سرنگون شده، از آب بیرون کشیده‌ایم.»

در نخستین ساعات بامداد روزپنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

 این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید