نگرانی برلین از سرنوشت نامعلوم ۱۶۰ آلمانی عضو داعش

کدخبر: ۲۹۰۵۳۷
اقتصادنیوز: سرنوشت نامعلوم ۱۶۰ شهروند آلمانی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، نگرانی مقام های سیاسی آلمان را برانگیخته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه "ان تی وی" آلمان امروز (یکشنبه) گزارش داد: طی چندین سال صدها شهروند آلمانی برای پیوستن به تروریست‌های داعش به خاورمیانه رفتند، اکنون شماری از آنها به کشور بازگشته‌اند، شماری دیگر کشته شده و تعدادی نیز در بازداشت هستند.
این در حالیست که سرنوشت شمار زیاد دیگری همچنان نامشخص است؛ طبق گزارش رسمی، دولت آلمان اطلاع دقیقی از وضعیت حدود ۱۶۰ تروریست آلمانی عضو داعش ندارد.
دولت آلمان در پاسخ به درخواست دبیرکل و کارشناس مسائل داخلی حزب «دموکرات آزاد» اعلام کرده که احتمال می‌رود این افراد کشته شده باشند اما احتمال دیگری هم مطرح است که آنها گریخته و با هویت‌های جدید وارد کشور شده باشند.
برلین با این حال ابراز امیدواری کرده با تدابیر اتخاذ شده در مبادی ورودی و اقدامات امنیتی، خطر حضور چنین افرادی در کشور را به حداقل برساند.
با این حال احتمال وجود تروریست های داعش در داخل آلمان نگرانی‌های زیادی را موجب شده است.
طبق برآوردهای وزارت کشور آلمان، یک سوم از حدود ۱۰۵۰ آلمانی که به مناطق فعالیت داعش در سوریه و عراق رفته‌اند، به کشور بازگشته و ۲۲۰ نفر از آنان نیز کشته شده‌اند. همچنین شماری از این تروریست‌ها در سوریه در بازداشت به سر می‌برند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید