دید افقی در زاهدان به ۴ هزار متر کاهش یافت

کدخبر: ۲۹۰۵۳۸
اقتصادنیوز- رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان میزان دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر را به ۴ هزار متر کاهش داد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان تا لحظاتی پیش به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: هم اینک میانگین ۱۰ دقیقه‌ای سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زاهدان ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود سرعت لحظه‌ای وزش باد در ادامه روز بیشتر از این شود.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز در شمال استان نیز بر سرعت وزش باد افزوده شده و مقدار بیشینه آن در ایستگاه زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید میزان دید افقی در فرودگاه زابل را دچار تغییر خاصی نکرده است، گفت: برخلاف زابل وزش باد شدید در زهک دید افقی در این شهر را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.
دیانتی اظهار داشت:بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود تا چهارشنبه سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان شدیدتر شود به طوریکه در این مدت سرعت باد به ۷۰ و گاهی بیش از ۹۵ کیلومتر برساعت نیز برسد.
وی ادامه داد: وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود و احتمال اختلال تردد در جاده‌های مناطق شمال و غرب سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان - زابل، زاهدان، بم و ایرانشهر - بم وجود دارد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به شمال استان انتظار می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید