پرونده قتل خاشقچی در نشست سران جی ۲۰ مطرح شود

کدخبر: ۲۹۰۵۴۰
اقتصادنیوز: "خدیجه چنگیز" نامزد ۳۶ ساله "جمال خاشچقی" خبرنگار مقتول عربستانی در گفت و گو با خبرگزاری کیودو ژاپن خواستار آن شده است پرونده قتل این روزنامه نگار عربستانی که به طرز فجیعی در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید در نشست سران جی ۲۰ در اوساکا ژاپن مطرح شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ "چنگیز" نامزد ۳۶ ساله "جمال خاشچقی" روز یکشنبه در لندن به این خبرگزاری گفته است «می خواهم بفهمم چه کسی مسئولیت قتل را قبول خواهد داد".

وی با بیان اینکه پرونده قتل نامزدش ابهامات زیادی دارد تاکید کرده است این موضوع باید توسط نخست وزیر ژاپن در اجلاس سران جی ۲۰ مطرح شود.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی که متهم درجه اول قتل خاشقچی است در این اجلاس شرکت کند.

خاشقچی مهر سال ۱۳۹۷ برای پیگیری کارهای اداری خود به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و در آنجا به طرز فجیعی به قتل رسید.

گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

"خدیجه چنگیز" به کیودو گفته است با توجه به اینکه عربستان سعودی بزرگترین تأمین کننده نفت خام ژاپن است، توکیو قادر خواهد بود از ریاض بخواهد موضوع کشته شدن این روزنامه نگار عربستانی را روشن کند.

وی همچنین گفته است که بسیاری از رهبران جهان نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده‌اند.

نامزد خاشقچی ضمن قدردانی از مسئولان ترکیه برای پیگیری قتل نامزدش گفته است که جهان از حمایت‌های ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ولیعهد عربستان نا امید شده است.

چنگیز در پاسخ به این سوال که آیا او به ولیعهد عربستان در این پرونده مظنون است گفته است ترجیح می‌دهد منتظر نتیجه تحقیقات مقامات سعودی در این زمینه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید