رسانه فرانسوی: ایران از پشتیبانی منطقه ای برخوردار است

کدخبر: ۲۹۰۵۴۱
اقتصادنیوز: هفته نامه فرانسوی "'لا نوول تریبون" با ارزیابی توان منطقه ای و نظامی ایران نوشت:‌ ایران از پشتیبانی منطقه ای و ارتشی مجرب برخوردار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «لا نوول تریبون» روز یکشنبه در نوشتاری با اشاره به اینکه افزایش تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا اساساً" برای اطمینان بخشی به خاورمیانه نیست به صراحت اعلام کرد که جنگ‌های اخیر آمریکا بسیار ناموفق بوده است. این حداقل چیزی است که می‌توان گفت. عراق و افغانستان شاهدان این قضیه هستند که آمریکایی‌ها بدون دستیابی به پیروزی کامل مجبور به عقب نشینی از این کشورها شدند.

هفته نامه فرانسوی درخصوص احتمال تحمیل یک جنگ علیه ایران از سوی آمریکا افزود: چنین تقابلی کمکی به ایالات متحده نخواهد کرد. ایران نه تنها از پشتیبانی منطقه‌ای برخوردار است بلکه می‌تواند روی یک ارتش متعهد و مجرب حساب کند. چنین استدلالی است که ترامپ را به وضوح متقاعد کرد تا به دنبال اسقاط پهپاد آمریکایی، یک حمله تلافی جویانه را لغو کند.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه (۳۰ خرداد ۹۸) یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا با نقض حریم سرزمینی و بدون توجه به هشدارهای قرارگاه پدافندهوایی و زیر پا گذاشتن قوانین هوانوردی وارد آسمان ایران شده بود که توسط هوافضای سپاه پاسداران رهگیری، اعلام اخطار و پس از بی توجهی منهدم و سرنگون شد.

کاخ سفید همان روز پنجشنبه با حضور مشاوران ارشد خود و رهبران کنگره آمریکا برای تشریح مسائل مربوط به ایران و انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی در تنگه هرمز تشکیل جلسه داد که این نشست نیز عاملی برای افشای تناقض گویی های ترامپ شد.

ادعای ترامپ مبنی بر توقف حمله به ایران در لحظات آخر با اظهارات او در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیز متناقض است، وی ابتدا گفت دستور حمله را داده است و در لحظات آخر دستور توقف داده است، اما در مصاحبه اعلام کرد که دستور نهایی صادر نشده بود.

رئیس جمهوری آمریکا ابتدا مدعی شده بود توقف اقدام تلافی جویانه علیه ایران را به دلیل تعداد کشته‌های احتمالی ۱۰ دقیقه پیش از حمله لغو کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید