فرانسه: در جنگ اقتصادی دخالت نمی‌کنیم

کدخبر: ۲۹۰۵۷۷
اقتصادنیوز؛ سرویس اطلاعات راهبردی و امنیت اقتصادی اعلام کرد: فرانسه در تنش میان آمریکا و چین دخالت نمی‌کند، بلکه بر محور سیاست دفاع اقتصادی خود باقی خواهد ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه اقتصادی «لزکو» فرانسه، طبق اعلام سرویس اطلاعات راهبردی و امنیت اقتصادی، فرانسه از تنش میان ایالات متحده و چین فاصله گرفته و نمی‌خواهد در سیاست دفاع اقتصادی خود بویژه پیرامون قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا علیه آمریکا منزوی شود.

برسی افزود: فرانسه در تنش میان آمریکا و چین دخالت نمی‌کند، بلکه بر محور سیاست دفاع اقتصادی خود باقی خواهد ماند. فرانسه از شرکای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا می‌خواهد که از این تنش دوری کنند.

سرویس اطلاعات راهبردی و امنیت اقتصادی فرانسه تاکید دارد: در مقابل چین، آمریکا از این ایده برای کنترل سرمایه گذاری خارجی دفاع کرد. ایالات متحده متوجه این مساله شده که ما در این کار جدی هستیم.

"ما نمی‌توانیم در صحنه اروپا در مسائل مربوط به مسائل دفاع اقتصادی منزوی شویم."

طبق اعلام کمیسیون اروپا، قانون انسداد، پیروی شرکت‌های اتحادیه اروپا را از تحریم‌های فرامرزی آمریکا ممنوع ساخته و شرکت‌ها را مجاز می‌شمارد تا زیان‌های ناشی از این تحریم‌ها را از عامل آن دریافت کنند.

درچارچوب این قانون، آرا ناشی از داوری‌های خارج از اتحادیه اروپا که بر اساس تحریم‌های آمریکا صادر شده باشند، ملغی می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید