قابل قبول نیست که مدیران در منطقه مدیریتی خود ساکن نباشند

کدخبر: ۲۹۰۷۵۱
اقتصادنیوز: وزیر کشور گفت: تکلیف قانونی در خصوص اسکان مدیران و مسؤولان اجرایی در محل خدمت برعهده وزارت کشور وجود ندارد که امیدواریم مجلس این رویه را تکلیف قانونی کرده و منابع مالی لازم را در اختیارمان قرار دهد، زیرا نمایندگان از ما خواسته‌اند تمامی منازل سازمانی را واگذار کنیم.

 

وزیر کشور: قابل قبول نیست که مدیران در منطقه مدیریتی خود ساکن نباشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به سؤال منطقه‌ای حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم استقرار ۹۵ درصد مسئولان شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در محل خدمت‌شان گفت: وقتی می‌گوییم دستگاه‌های اجرایی، معنایش آن است که همه دستگاه‌های حاضر در آن شهرستان؛ که برخی از آنها زیرمجموعه وزارت کشور هم نیستند. 

وی افزود: حجم زیادی از درخواست‌های نمایندگان مجلس در خصوص تقسیمات کشوری در وزارت کشور وجود دارد که بخش عمده آنها به حق است، البته حجم بالایی از هزینه‌های مالی، اداری و اجرایی مترتب آن وجود دارد. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ارتقای تقسیمات کشوری یک شهر یا شهرستان مستلزم حجم بالایی از کار است که باید وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها آن را محقق کنند. این در حالی است که وزارت کشور در شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم به بخش عمده وظایفش رسیدگی کرده است. 

وی گفت: بهارستان در سال ۸۹ تبدیل به شهرستان شد که البته آن زمان فاقد خانه‌های سازمانی و اداری بود و به ناگزیر، بخش عمده مدیران آن شهرستان باید از رباط کریم، اسلام‌شهر و شهریار به آنجا می‌آمدند. البته مدیران انتخابی فاصله چند کیلومتری را طی می‌کردند تا به شهرستان بهارستان برسند. 

رحمانی فضلی گفت: من وقتی متوجه شدم که فرماندار بهارستان در محل خدمت خود شب‌ها اسکان ندارد، بلافاصله دستور تغییر او را دادم.

وی افزود: شورای شهر باید موارد مربوط به مدیران و مسئولان اجرایی را بررسی کرده و اگر شهردار از حدود قانونی خود تخطی کرد، باید به عنوان ناظر ورود کرده و با ارسال گزارشی به استاندار یا وزارت کشور، موارد را اعلام کند، البته اگر هم وزارت کشور چیزی را دریافت کرد، سریعا وارد عمل شده و تذکر لازم را به مسئولان اجرایی ابلاغ خواهیم کرد. 

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور در اجرا و پیگیری قوانین تمام تلاش خود را کرده است.

وی با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: با این تکلیف قانونی، ۱۵ استاندار و ۱۶ معاون استاندار را که مشمول این قانون بودند را برکنار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از یک طرف باید با هماهنگی وزرا و مسئولین اجرایی، کمبود مسکن و امکانات شهرستان بهارستان را مرتفع کرده و از طرف دیگر ما با کمبود شایستگان هم نیز مواجه هستیم، هرچند که مدیران انتخابی ۵ تا ۱۰ کیلومتر از منزل تا محل کار خود فاصله دارند، اما این توجیه‌پذیر نیست، ولی کمبود امکانات باعث رفت و آمد این مدیران شده است. 

 در ادامه، رحمانی فضلی گفت: از نظر من قابل قبول نیست که مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف در منطقه مدیریتی خود ساکن نباشند، اما فقدان منابع لازم برای اجاره مسکن جهت حضور مدیران اجرایی ما را به این سمت برده است. 

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد مدیران شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم در منطقه اسکان ندارند، ولی رقم ۹۵ درصدی عدم حضور مدیران این شهرستان‌ها که آقای نوروزی اعلام کرده است را قبول ندارم. 

وزیر کشور گفت: با آنکه تکلیف قانونی برعهده وزارت کشور نیست، ولی باید همه مسئولان اجرایی در همان محل خدمت خود اسکان پیدا کنند، امیدوارم مجلس این رویه را تکلیف قانونی کرده و منابع مالی لازم را تخصیص دهد. 

وی گفت: در وزارت کشور ۴۳۲ فرماندار وجود دارد و از طرف دیگر، مجلس ما را مکلف کرده است که تمامی منازل سازمانی واگذار شوند، ولی منابع مالی لازم برای تهیه مسکن مدیران دراختیار وزارت کشور هم قرار داده نشده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید