جهنم‌دره کجاست؟ +تصاویر

کدخبر: ۲۹۰۷۶۷
اقتصاد نیوز: در صحبت های محاوره ایی ایرانی ها گاهی از کلمه«جهنم دره» استفاده می شود. اما این مکان در کجا قرار دارد ؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از استان‌های غربی کشورمان با نام آذربایجان غربی شناخته می‌شود. این استان از ۱۷ شهرستان، ۳۶ بخش، ۳۶ شهر، ۱۰۹ دهستان و ۳۷۲۸ آبادی تشکیل شده است البته ما تصمیم نداریم که در این گزارش به تمام نقاط این استان سر بزنیم اما به سراغ یکی از جذابیت‌های گردشگری آن که در مسیر خوی به چالدران قرار گرفته، خواهیم رفت. این جاذبه گردشگری جایی جز «جهنم دره‌سی» یا «جهنم‌دره» نیست.

جهنم دره

برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که صعب‌العبور بودن مسیر این دره باعث نام‌گذاری آن شده، اما ممکن است که این نام‌گذاری دلیل دیگری نیز داشته باشد و آن دلیل احتمالی چیزی جز این نیست که عده زیادی قصد کرده اند به ته جهنم‌دره برسند، ولی ناکام مانده اند. بنابراین گزارش، امروزه به جز کوهنوردان افراد کمی به جهنم دره می‌روند البته بخشی از این امر به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه است، اما بخش دیگر آن شاید به دلیل نفرتی است که به مرور از این منطقه در ذهن اهالی محل شکل گرفته، زیرا از گذشته تا سال‌های اخیر افرادی که با حکومت‌های مختلف وقت خود مشکل داشته اند برای دوری کردن از مردم به جهنم‌دره می‌رفتند.

جهنم دره

گفتنی است منطقه‌ای که جهنم‌دره در آن قرار گرفته در گذشته در محدوده جاده ابریشم قرار داشته است. طول این دره ۱۳ کیلومتر و عمق آن بین ۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر متغیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید